לא, אני לא מדבר על מאמר שאני כתבתי, אלא על סקירה שהתפרסמה בבלוג האהוב עלי של SEOmoz. האתר פרסם מסמך מקיף שמנסה לענות על השאלה – מהם הגורמים המשפיעים ביותר על קידום אתרים, נכון לשנת 2007. כדי להכין את המסמך הם ראיינו 34 מהמומחים המובילים בעולם בתחום ה-SEO. בין הגורואים שרואיינו: אהרון וול, אריק ווארד, ביל סלאווסקי, בארי שוורץ, וכמובן ראנד פיסקין מ-SEOmoz.
בנוסף לדרוג סטטיסטי מפורט של 10 הגורמים המשפיעים ביותר, מצורפות לאתר גם הערות נבחרות מפי מומחי הקידום השונים, וכן מדד לגבי ההסכמה של המומחים לגבי החשיבות של גורם הקידום הנבחר.
המסמך הוא ארוך ומפורט למדי, ולכן אני אמנה רק את מאפייני הקידום שקיבלו את ציון החשיבות הרב ביותר:
1. מילות מפתח – הגורם החשוב ביותר הנבחר עבור מילות מפתח הוא השימוש במילות המפתח ב-Title של הדף. לפי מספר רב של מומחי קידום אתרים, לקיומן של מילות המפתח בטייטל שמופיע בראש העמוד יש חשיבות רבה בקידום האתר. למאמר בנושא מילות מפתח בטייטל.
מקום שני בחשיבות הוא הימצאות מילת המפתח בטקסט הדף. כמובן שחשוב לציין שצריך מינון לא מוגזם מדי של מילות מפתח על מנת להגיע לקידום אופטימלי.
2. מאפייני העמוד (הכוונה לכל מרכיב שמשפיע על קידום האתר בגוגל מלבד מילות החיפוש) – הגורם המשפיע ביותר שנמצא הוא כמות ואיכות הקישורים הפנימיים שהדף מקבל מדפים אחרים באתר. למאמר אודות מבנה קישוריות פנימית.
3. מאפייני האתר / הדומיין – הגורם המרכזי ביותר בקטגוריה זו הוא פופולריות הקישורים לאתר, כלומר כמות ואיכות הקישורים הכוללת שמקבל האתר. הגורם הבא אחריו בחשיבות הוא גיל הדומיין, כלומר הזמן שחלף מאז הפעם הראשונה בה הועלה תוכן מאונדקס רלבנטי לאתר. אנחנו כתבנו על קישוריות נכנסת כאן.
4. קישורים נכנסים לאתר – לגבי קטגוריה זו נבחר טקסט העוגן (anchor text) שמקשר לאתר כגורם המרכזי ביותר לקידום האתר. תוכלו לקרוא על טקסט העוגן כאן.
5. מאפייני דרוג שלילי ( גורמים שפוגעים בקידום האתר ) – הגורם המרכזי ביותר שנבחר תחת קטגוריה זו הוא מספר הנפילות של שרתי האתר, וזמינות האתר לסריקות מנועי החיפוש. אם כאשר מנוע החיפוש מנסה לסרוק את האתר, האתר איננו עובד, זה יכול לפגוע מהר מאוד במיקומים בתוצאות בגוגל. מאפיין נוסף שקיבל דירוג דומה הוא הנושא של תוכן כפול, כלומר הופעה חוזרת של תוכן האתר במספר מקומות שונים באתר. עוד על חברות אחסון, ותוכן כפול.
לסיכום, הסיקור המלא של SEOמוז מרתק, ואני ממליץ בחום לכל מי שיש לו אתר לקרוא אותו בעיון, לשמור אותו בכונן או אפילו להדפיסו. למרות שלא מדובר במידע חדש, יש פה יתרון בריכוז מידע רב בנושא קידום אתרים מפי הידענים הגדולים ביותר של התחום.
