זמן קריאה: 3 דקות

השקת WinWin, האתר החדש מבית Ynet, מהווה ידיעה מעניינת מכמה בחינות, ובכתבה זו אנסה להסביר למה השקת WinWin הינה כל-כך משמעותית.

Ynet

Ynet הוא אתר מעולה. אני חושב שהוא האתר הפופולרי ביותר בזירת האינטרנט הישראלית, ואני מאוד נהנה לקרוא אותו. רק אתר כמו Ynet יכול להפוך מישהו כמו מישל דור (אתם בטח תזהו אותו כבחור הלא מגולח מסרטוני הגאדג'טים) לסופרסטאר לאומי.

אתר הלוחות החדש של Ynet יכול רק להעצים את האימפריה של Ynet. מצד אחד, אלו הם חדשות טובות, משום שאנו הגולשים נקבל מהאתר שירותים חינמיים איכותיים נוספים. מצד שני, המונופול של Ynet, בעקבות הפופולריות העצומה שלו, מונע מאתרים ישראלים אחרים מלקבל חשיפה שלפעמים מגיעה להם.

העיתון

המעבר של ידיעות אחרונות מלוח מודפס ללוח אינטרנטי איננו טריוויאלי. מעבר זה מגיע לאחר ידיעה קודמת שפורסמה לפני מספר שבועות, אותה קראתי ב-דה מרקר, ובה נכתב על כך שארתור סולצברגר, הבעלים, היו"ר והמו"ל של העיתון "ניו יורק טיימס", חוזה מעבר עתידי של עיתונו המודפס לעיתון מקוון בלבד בתוך חמש שנים. האם ימיה של העיתונות ספורים? לדעתי כן. אני כבר מזמן קורא את הארץ אונליין ומתעדכן בחדשות מבלוגים שאני קורא בגוגל רידר.

הבאנרים

לפני ההשקה, Ynet הפיצו טיזר של האתר, באמצעות באנר שכלל את הכיתוב "מצאתי" מספר פעמים. למרות שיש ערך פסיכולוגי ושיווקי בפרסום באנר מסוג זה, הנועד לסקרן את הגולש ולגרום לו להתעניין במותג, אני סבור ששימוש בסוג זה של פרסום במדיום אינטרנטי הוא טעות. גולשים לא צופים בפרסומות כמו שנוסעים ברכבת צופים בפרסומות, והם הרבה פחות סובלניים להעלמת מידע. באנר שמוביל לדף נחיתה שאיננו מכיל מידע מלא על המוצר, מאבד את העניין של הגולש. לדעתי, שיווק נכון באינטרנט אמור לספק לגולש את מה שהוא רוצה לדעת, גם אם הוא בעצמו לא יודע מה הוא רוצה.

שלטי החוצות

האם יש לוח מודעות אחד בעיר תל אביב שלא מופיע בו שלט החוצות של WinWin? יש פה אירוניה כפולה: קודם כל, מדובר בלוח מודעות Online שמפרסם את עצמו באמצעות אלפי לוחות מודעות Offline. כמו כן, בעוד שידיעות אחרונות נוטשים את המדיום המודפס לטובת לוח אינטרנטי עבור לוחות המודעות שלהם, הם עדיין בוחרים בשיטת פרסום מהסוג הישן. לא אדוורדס, לא באנרים, אלא שלטים אמיתיים- כאלו שתולים עם דבק ומברשת.

השם WinWin

היה לי ויכוח עם עמית לגבי השם של הלוח החדש. העמית טען כי למרות שהשם נשמע תחילה כלא מוצלח, עומדים מאחוריו תקציבי עתק ומחקרי שיווק ענפים שמוכיחים כי השם הנבחר הוא השם הנכון. אני חושב שמחקרים אלו מפספסים מספר דברים:

  1. השם WinWin נשמע לי כמו שם של קזינו. שם כזה, בייחוד כעת כשאתרי הקזינו ספגו מכה משפטית מוחצת, הוא בחירה תמוהה למדי.
  2. השם WinWin לא מכיל את מותג העל Ynet. אני ברצינות חושב שאפילו השם לוח Ynet הוא עדיף.
  3. השם וויןווין מעצבן. אי אפשר לכתוב אותו בעברית בלי שיראה כמו Music Bars. הוא נשמע כמו מאכל תאילנדי חריף. האם Ynet הגיעו לשם הנבחר על ידי איחוד השמות של המתחרים שלהם – Walla+Nana=Winwin?

מבנה האתר

אני חייב להגיד מילה טובה על עיצוב האתר. מינימליסטי, פשוט, יעיל, ובחלקו התחתון של הלוח אפילו הוסיפו מדריכים שמותאמים לגולש וכן ל-SEO.

#הערה – תקלה ראשונה שנתגלתה באתר. האתר WinWin מחולק למספר קטגוריות שונות של לוחות. בריבוע של כל קטגוריה כתוב "WinWin". אולם, רק בקטגוריה של הדרושים כתוב "דרושים". למה זה? אשמח לשמוע תשובות מקוריות.

סיכום

למרות חסרונות הקמפיין השיווקי שלו, והשם הבעייתי שלו, אני צופה לאתר עתיד מזהיר. מה שבטוח הוא שנכונה ללוחות אחרים, ולכל אתר בתחום רכב/דרושים/דירות/יד שנייה/בעלי חיים/בעלי מקצוע תחרות לא קלה בכלל.