
מודל חלוקת רווחים בין מנועי חיפוש ליצרני תכנים הוא מודל עסקי וותיק, בו יצרני התכנים מקבלים אחוז מסויים מן ההכנסות מפרסום באתריהם או בדפים בהם יצרני התוכן סיפקו את התכנים. המודל הידוע ביותר בתחום זה הוא שיטת העבודה של מערכת google adsense.
פורטל תפוז צפוי לעבור בקרוב (בעוד כשלושה חודשים) למודל של שיתוף רווחים עם הבלוגרים הפעילים בו, כאשר חלקו של הבלוגר יגיע ללמעלה מ-50% מן ההכנסות מפרסום בבלוג שלו (החלוקה המדוייקת לא פורטה), כך חשף מנכ"ל תפוז גיא אליאב בוועידת התקשורת השנתית שהתקיימה היום בתל-אביב. המדובר הוא בבלוגרים המשתמשים במערכת "הבלוגיה" (מערכת הבלוגים של תפוז), המכילה כיום כ-50,000 בלוגים (אך רק כ-10% מהם מתעדכנים בצורה יומיומית).
מודל שיתוף ההכנסות החדש צפוי לעודד את הבלוגרים ליצור תוכן חדש, וליזום הבאת תנועת גולשים אל הבלוגים בכדי להנות מהכנסות מפרסום, שאגב יועברו אל הבלוגרים בצ'ק., אך רק לאחר שהבלוגר יגיע אל מינימום מסויים.
הפרסום כיום בתפוז מבוסס על באנרים, אך בעתיד צפוי הפרסום לעבור למודל של פרסום מונחה תוכן (פרסום קונטקסטואלי), אך לא באמצעות מערכת גוגל אדסנס, שהיא כיום מערכת הפרסום מונחה התוכן הגדולה ביותר, אלא באמצעות מערכת פרסום אחרת ששמה לא נחשף. עדיין לא ברור אם מודל התשלום לבלוגרים יהיה לפי כמות ההקלקות על פרסומות (PPC) או לפי מספר החשיפות של הפרסומות (CPM).
