זמן קריאה: 2 דקות

אוריון הוא אלגוריתם חיפוש אותו פיתח ישראלי בשם אורי אלון בזמן לימודי הדוקטורט שלו באוניברסיטת ניו סאות' ווילס באוסטרליה. עתה חברת גוגל מאשרת כי אורי עובד כעת במרכז הפיתוח שלהם בארצות-הברית, וסביר כי הוא ממשיך בפיתוח אוריון שם. גוגל אינם מתייחסים לשאלה האם הטכנולוגיה אותה פיתח אורי נקנתה על-ידם מידי האוניברסיטה בה למד אורי או לא.

אלגוריתם אוריון מתמקד פחות בצד החיפוש ויותר בצד התצוגה של המידע הנאסף על ידי מנועי החיפוש. במקום להציג קטע קצרצר (snippet) מתוך כל תוצאת חיפוש כפי שעושים מנועי החיפוש כיום, אוריון מציג קטע נרחב יותר מתוך הדף הרלוונטי, ובנוסף מציג רשימת נושאים הקשורים אל הנושא עליו בוצע החיפוש. המחפש יכול עתה לבחור את המידע הרלוונטי בשבילו ביותר.

בתור דוגמא לצורת העבודה של האלגוריתם ניתן להשתמש בחיפוש פיג'ו 407. אוריון יציג קטעים מתוך דפים בהם מופיעות מילות המפתח פיג'ו 407, אך בנוסף יציג גם תוצאות בנושאים כמו קניית רכב חדש, קניית רכב יד שניה, ביקורות על רכבים, מוסכים, חלפים ועוד תכנים בנושאים הקשורים נושאית אל פיג'ו 407. על ידי בחירה של אחד מן הנושאים הקשורים, יכול המחפש לבחור את "הכיוון" של התוצאות אותו הוא מחפש, ובכך לשפר את איכות התוצאות. בחירת הכיוון הרצוי של התוצאות יאפשר להיפטר מתוצאות לא רלוונטיות במהירות, ולהתמקד בתוצאות המתאימות לגולש.

מרכיב חשוב באלגוריתם החיפוש אוריון הוא הבאה של המידע אל המשתמש, מבלי שהמשתמש יאלץ להיכנס אל האתרים השונים בכדי לקבל את המידע. הגלישה מבוצעת למעשה כמעט כולה בתוך מנוע החיפוש, והגולש יכנס רק לאתר הסופי.