זמן קריאה: 2 דקות

בגוגל ממשיכים לחדש ולהפתיע, בשבוע האחרון יצא גוגל כרום -הדפדפן החדש בגרסת BETA.

חווית הגלישה עם הדפדפן החדש היא, לטעמי, בהחלט חוויה מעניינת. הדגשים לפיהם נבנה ה-כרום הם עיצוב מינימליסטי, פשטות וקלות שימוש. עם זאת רואים שהוקדשה לא מעט מחשבה בעת התכנון והפיתוח.

המעבר מאתר לאתר נעשה בקלות מבלי שאצטרך לחשוב ולו לרגע על תפעול של סרגלי כלים שונים כמו סרגל החיפוש ואחרים. העיצוב מינימליסטי – כמה כפתורים חיוניים כמו חזרה לדף האחרון בו היינו קודם וחזרה לדף הנוכחי, רענון דף, מועדפים, ניהול דף והתאמה אישית – הגדרות. כל אלו מאפשרים לי לגלוש באתרים מבלי שתשומת ליבי תופנה לעניין תפעול הדפדפן – חלון הדף מראה לי יותר ויותר מהאתר בו אני גולש באותה העת.

גוגל כרום ידידותי ונוח. מחפש היסטוריה של אתרים בהם גלשת? בגוגל כרום מזכירים לך בכל מעבר עכבר מעל כפתורי הקדימה ואחורה שלחיצה ארוכה תפתח לך את חלון ההיסטוריה לבחירה – וזוהי רק דוגמא אחת.

בנוסף, מהירות הורדת דף השתפרה משמעותית. זאת בזכות מנוע JavaScript חזק ועיבוד תמונות מתקדם. במבדקי מהירות מול פיירפוקס ואקספלורר בטעינת אתרים משופעי JavaScript ההבדלים במהירות הגלישה ממש מובחנים – עד כאן נחמד.

גולת הכותרת היא דווקא שורת הכתובות. התחל להקליד מילה ומיד גוגל נותנת לך מגוון אפשרויות, אתרים ומילות חיפוש נפוצות – שירות Google Suggest הפך להיות חלק טבעי מההקלדה ומפשט את החיפוש. ניהול הזיכרון והמעבד מאפשרים לנו לפתוח מספר חלונות במקביל מבלי שאפליקציה תקועה תשפיע על השאר. בפועל מצאתי שלעיתים הדפדפן קורס בעומס לא רב עם מחשב יחסית חזק – נו טוב, גרסת בטא ראשונה יצאה רק לפני מספר ימים. (תנו להם הזדמנות)

השאלה הגדולה שעולה על הפרק היא מה מניע באמת את גוגל בנקיטת מהלך כל כך משמעותי. האם העובדה שמשתמשים רבים כן יבחרו לשלוח נתונים סטטיסטיים אודות השימוש תגדיר מחדש את בעיית הפרטיות? כבר היום בעת חיבור לחשבון גוגל וכניסה לשרות מוצגות תוצאות מותאמות אישית. תיאורטית, ניתן להוציא מהמאגר מידע ספציפי על כל גולש. האם דבר זה לא מהווה בעיה? ימים יגידו.