זמן קריאה: < 1 דקות

גוגל פירסמו הודעה המבהירה כי השופט קבע לטובתם בפסיקתו בנושא חוקיות השימוש במילות מפתח בעלות רישום מסחרי.

הכל התחיל בתביעה של חברת GEICO על כך שמפרסמים משתמשים בשם החברה (שהוא סימן מסחרי רשום) בתור מילת מפתח במסעות פרסום במערכת adwords, ובכך עלולים ליצור בלבול אצל הגולשים.

בהודעתם, גוגל טוענים כי החלטת השופטת היא איתות ברור לכך שמדיניות גוגל בנושא שמירת זכויות על סימנים מסחריים מתאימה ונכונה.

מה המשמעות מבחינתינו? ובכן, אם אתם רוצים לדוגמא להשתמש במילת המפתח "ידיעות אחרונות" בתור מילת מפתח למסע פרסום, אז זה מותר, למרות שיתכן כי "ידיעות אחרונות" הוא סימן מסחרי רשום. מה הבעיה עם זה? שמתחרים שלכם יכולים להשתמש בשם שלכם כמילת מפתח בכדי להפעיל מודעות שלהם בכל פעם שגולש מחפש אתכם. בקיצור – יש גם חסרונות וגם יתרונות.

אגב, שימוש בסימן רשום אמנם מותר בתור מילת מפתח, אך קיים איסור להשתמש בסימן רשום במסגרת טקסט המודעה. לפרטים נוספים, ניתן לקרוא את הדף של גוגל העוסק בנושא מדיניות שימוש בסימנים רשומים.