זמן קריאה: 2 דקות

גוגל שינו את שמה של חברת Urchin שנרכשה על ידם במרץ השנה, ומעתה הם מציעים את שירותיה בחינם תחת השם Google Analytics. המטרה המוצהרת של גוגל בצעד זה היא לאפשר למשתמשים להבין טוב יותר את המשתמשים שלהם, ולהשפיע על התנהגותם. האם המערכת טובה? על פי אריק פטרסון מחברת Jupiter Research – התשובה היא כן. בכל מקרה, אנחנו התחלנו ניסוי בכדי לבדוק את המערכת על הבלוג שלנו – תוצאות בהמשך.

השירות הוא שירות Hosted, כלומר שהמשתמש שותל קוד באתר שלו, ונכנס לאתר של גוגל בכדי לראות את נתוני הסטטיסטיקה של האתר. גוגל מקווים שאנשים יפסיקו להוציא כסף על מדידה, ויתחילו להוציא כסף על פירסום.

המערכת תהיה בחינם עבור כל אתר בו יש פחות מ-5 מליון דפים נצפים בחודש – ללא תנאים. בכדי להשתמש במערכת באתר גדול, כל מה שצריך זה… חשבון גוגל אדוורדס.

נקודה חשובה במערכת החדשה היא יכולת ההתממשקות הטובה עם מערכת adwords של גוגל, כולל יכולות מדידת המרות ותשואה להשקעה (ROI).

השירותים אותם מציעה המערכת כוללים:

  • מעל 80 דוחות שונים על התנועה באתר שלך לפילוח מבקרים מדוייק ביותר
  • מעקב אחר עד 50 אתרים בחשבון אחד
  • קבלת נתונים סטטיסטיים על גבי תמונת האתר עצמו – על איזה קישורים אנשים לוחצים וכו' – Site Overlay
  • נתונים גאוגרפיים על המשתמשים המוצגים על גבי מפת העולם
  • תמיכה ב-16 שפות (לא כולל כרגע עברית)
  • ועוד… ועוד…

עד כמה שראינו, הנתונים המוצגים דרך המערכת הסטטיסטית הינם של יום שלם, ואינם מתעדכנים בזמן אמיתי, ובנקודה הזו יש למערכות האחרות בשוק יתרון.

עם זאת, החברות העוסקות בתחום הנתונים הסטטיסטיים לאתרים צריכות לדאוג לפחות קצת…