זמן קריאה: 4 דקות

גוגל שחררו בשעה טובה גרסת בטא חדשה לאנליטיקס, עם ממשק משתמש משופר, תכונות חדשות וחוויית משתמש שונה. אנסה לפרט על כמה מן התכונות והמבטים המרכזיים החדשים של הגרסה.

דף בית חדש

לאחר התחברות ראשונית לעמוד הראשי של הגרסה החדשה, ניתן לראות שתצוגת דף הבית השתנתה. רשימת החשבונות פרוסה בצורת עץ, המכיל את שמות הפרופילים של כל חשבון. כל שורת פרופיל, מכילה קישורים שמובילים ישירות לדו"ח המבקרים, מקורות התנועה, התוכן או דו"ח ההמרות של אותו פרופיל. בניגוד לגרסה הקודמת, תצוגה זו אינה כוללת נתונים סטטיסטיים מהחשבונות, אך היא הרבה יותר נוחה לשימוש: אפשרות הסינון של הפרופילים עובדת הרבה יותר מהר וחלק, ואין צורך לדפדף בין העמודים על מנת לאתר פרופיל רלוונטי מהרשימה (חבל רק שהם לא כללו כפתורי "הרחב הכל" או "כווץ הכל").

לוח מחוונים מותאם אישית

הגרסה החדשה מאפשרת למשתמש ליצור לבחירתו לוח מחוונים (Dashboard) מותאם אישית, שיכיל דו"חות עם הנתונים המעניינים ביותר עבור אותו פרופיל. אם תצוגה אחת לא מספיקה לכם, תוכלו ליצור ולשמור כמה תצוגות שונות, בהתאם למטרותיכם ולרצונותיכם. הממשק בנוי בצורה של ווידג'טים ומאפשר הוספה חופשית של ווידג'טים מארבעה סוגים שונים, כשכל אחד מהם מכיל גם אפשרות להפעלת מסנן על הנתונים. לכל ווידג'ט ניתן להגדיר כותרת משלו (גם בעברית). אלה ארבעת סוגי הווידג'טים:

  • נתונים מספריים (Metric) – הדגשה בטבלה נפרדת של נתון מסוים (כמו כמות מבקרים, אחוזי עזיבה וכדומה).
  • תרשים פאי (Pie Chart) – יצירת תרשים פאי המכיל בין 3 ל-6 פרוסות.
  • תרשים על ציר הזמן (Timeline) – הגדרת גרף לאורך ציר הזמן עבור מדדים נבחרים, כולל אפשרות ליצירת טבלה השוואתית עם מדד נוסף.
  • טבלה (Table) – יצירת טבלה בעלת 1 עד 3 עמודות ו-5 עד 10 שורות לכל היותר, עבור מדדים נבחרים.

על מנת לייצר את התצוגה הרצויה, ניתן להזיז (Drag & Drop) כל ווידג'ט למיקום הרצוי. למערכת יש כמה מגבלות בעיניי: ראשית, התצוגה מבוססת על שלוש עמודות מרכזיות, וחבל שאינה מאפשרת למתוח ווידג'טים ליותר מעמודה אחת. שנית, המערכת אינה מאפשרת ייצוא של הנתונים מתצוגת לוח המחוונים. שלישית, האלמנטים השונים בתצוגות הגרפים, אינם מכילים קישורים לגרפים בהרחבה.

ווידג'טים בלוח המחוונים החדש של האנליטיקס
הוספת ווידג'טים בלוח המחוונים החדש

הגדרת Events כ-Goals

הגרסה החדשה מאפשרת להגדיר Events באמצעות המערכת, למעקב אחר נתונים בפרופיל הרלוונטי שאינם בהכרח נתונים סטנדרטיים כמו כמות צפיות בדף מסוים, כמות גולשים, אחוזי עזיבה וכדומה. באמצעות הגדרת ה-Events, ניתן לעקוב אחר נתונים כמו מספר הורדות של קבצים באתר, אינטראקציה עם אובייקטים כמו סרטוני וידאו, פלאש ועוד. לאחר הטמעת Event Tracking בקוד האתר, תוכלו להגדיר באנליטיקס את ה-Event כ-Goal סטנדרטי, שיאפשר לכם לבצע הצלבה עם יתר הנתונים באתר. בהגדרת ה-Goal, תוכלו לבחור האם כל ה-Event יוגדר בתור ה-Goal, או רק ערכים מסוימים ממנו.

הגדרת Events כ-Goal
הגדרת Events כ-Goal

ענן ביטויים ויזואלי

הגרסה החדשה מאפשרת תצוגה של "ענן ביטויים" (Term Cloud) בחלק מהמסכים, עבור מדדים שונים. תצוגה זו שימושית במיוחד להצגת מילות מפתח פופולאריות או מקורות תנועה מובילים בדו"חות (הצרה היא שהמערכת לפעמים נורא איטית ביצירת הענן).

Plot Rows

בכל אחת מתצוגות הטבלאות שבגרסה החדשה, ניתן לסמן שורה אחת או שתיים וללחוץ על האפשרות Plot Rows. התוצאה: השוואה פשוטה ונוחה בין התנועה הכללית של אותה תצוגה, לבין אותן שורות שסומנו. בצורה זו, ניתן להשוות בין תנועה אורגניות לבין ממומנת, תנועה בין מנועי חיפוש שונים, בין ביטויים שונים וכדומה. תכונה שימושית שיכולה לעזור בניתוח חלק מעבודת קידום האתר.

תכונת ה-Plot Rows להשוואת נתונים
תכונת ה-Plot Rows להשוואת נתונים

מגבלות המערכת

לצערי הרב, המערכת החדשה אינה תומכת, לפחות בשלב זה, בתכונות הבאות:

  • ייצוא של דו"חות בפורמט PDF (אפשרות חיונית שאני מצפה ומקווה שתחזור).
  • תזמון שליחה של דו"חות בדואר אלקטרוני.
  • ייבוא דו"חות מותאמים אישית מהגרסה הישנה.
  • הצגה של מטבעות נוספים באתרי מסחר (עדיין לא ניתן להציג ₪).

סיכום

אחרי שההתרגשות מתפוגגת, מתקבלת התחושה שהגרסה החדשה של האנליטיקס לא פורצת את גבולות הגרסה הישנה ורחוקה מלהיות מושלמת. הרבה מהתכונות הישנות עברו למיקומים חדשים, אך רובן לא השתנה.

צריך לזכור שזוהי גרסת בטא, ושה-UI החדש דורש הסתגלות כמובן, אך בכלליות, התצוגה נראית לטעמי נוחה, עם חלוקה ברורה יותר של המסכים השונים. הייתי מצפה שהגרסה החדשה תפתור כמה מהבעיות (הרבות) שציינתי כאן.