זמן קריאה: 3 דקות

גוגל הודיעו אתמול כי הם דוחים את הפעלת אלגוריתם חווית הגולש שלהם. העדכון הוכרז בחודש נובמבר 2020, וקיבל את השם "Page Experience Update". בהכרזה המקורית הוגדר התאריך מאי 2021 בתור תאריך היעד להפעלת העדכון, אך עתה נודע כי העדכון יופעל רק לקראת אמצע יוני.

חשוב לומר כי על פי דברי גוגל, בעלי אתרים לא אמורים לחוש שינויים דרסטיים במיקומים שלהם, אלא במצב בו חווית הגולש אותה הם מציעים היא שלילית במיוחד. עם זאת, חוויה טובה יכולה להיות הגורם המשפיע בעת ביצוע קידום אתרים אורגני בתחומים תחרותיים במיוחד.

עדכון מתגלגל

במסגרת ההודעה של גוגל, נאמר כי העדכון מתוכנן להתבצע בצורה מדורגת החל מאמצע יוני ועד סוף אוגוסט 2021. כלומר, באמצע יוני נתחיל לחוש בהשפעה של העדכון, אך הוא יגיע לשיאו רק בסוף אוגוסט, וכך יאפשר לבעלי אתרים לבחון את ההשפעה של העדכון ולבצע שיפורים כבר במהלך הפעלת העדכון.

אנו מניחים כי ההדרגתיות של העדכון אינה נובעת מהדרגה בשחרור רכיבי העדכון, אלא בשינוי הדרגתי של המשקל אותו מקבל האלגוריתם בציון הכולל, הקובע את המיקומים בדפי החיפוש.

חשוב לזכור כי העדכון מטפל בנושאים שהם טכניים יחסית, כגון מדדי LCP, FID ו-CLS, ולכן טיפול במדדים אלו דורש בדרך כלל הבנה ב-HTML, CSS ולעיתים קרובות גם התערבות של תכנות. לכן, חשוב לנצל את הזמן הנוסף שניתן, ולא להמתין לרגע האחרון או למצב בו האתר כבר נפגע בשל אי התאמה לאלגוריתם החדש.

דו"ח חדש ב-Search Console

כחלק מתהליך ההכנה של האתר לעדכון החדש, הושק ב-Search Console דו"ח חדש, בשם "Page Experience Report", או בשם העברי הקליט "איכות פעילות הדפים".

הדו"ח החדש משמש כמעין לוח מכוונים (Dashboard) הכולל את כל הרכיבים הרלוונטיים לעדכון בדו"ח אחד. נתון שמאפשר לראות את המצב הכללי בצורה טובה הוא אחוד הדפים המספקים חווית גלישה טובה באתר. בנוסף מציג הדו"ח את כמות החשיפות בתוצאות החיפוש שהיו לדפים אלו. מדד זה יאפשר לעקוב אחר השפעת העדכון על האתר לאורך זמן.

הדו"ח כולל נתונים כלליים מתוך דו"ח Core Web Vitals הקיים, אך מוסיף עוד נתונים נוספים כגון אבטחת מידע (HTTPS ואירועי אבטחה באתר) והתאמה לגלישה במכשירים ניידים:

עוד נושא שמופיע בדו"ח החדש הינו שימוש במודעות הפוגעות בחווית הגולש. כאן יתכן כי מדובר בחידוש, מאחר ונושא המודעות הפוגעות בחווית הגולש היה נושא עליו דיברו אנשי גוגל, אך יתכן וכאן תהיה הפעם הראשונה בה הוא יכנס בצורה ברורה אל האלגוריתם הבסיסי של גוגל:

סיכום

למי שהיה לחוץ בשל תאריך היעד הקרוב, יש כאן הקלה, כי ניתנה אורכה מסויימת לטיפול בנושאים שנשארו פתוחים. בנוסף, ניתנו כלים נוספים לקבלת תמונה כוללת של מצב האתר לקראת העדכון.

אין ספק שהולך להיות קיץ חם בזירת גוגל.