זמן קריאה: 2 דקות

בשבועות האחרונים אנו עוקבים אחר מה שמצטייר בתור עדכון גוגל שמתבשל על אש קטנה. הסימנים לעדכון החלו לפני כשלושה שבועות, כאשר לתקופה קצרה הופיעו במספר מרכזי מידע של גוגל תוצאות שונות מן התוצאות הרגילות. התוצאות הללו חזרו למצב האפס לאחר בין יום ליומיים. לפני כשבוע הופיעו שוב התוצאות השונות במספר מרכזי מידע של גוגל, ושוב חזרו למצב אפס כעבור כיומיים. במוצאי שבת שוב הופיעו תוצאות שונות בכמה מרכזי מידע, ונכון לכתיבת שורות אלו התוצאות חזרו שוב למצב אפס.

בשלב זה עדיין לא השלמנו את ניתוח התוצאות החדשות, ומה המאפיין את האתרים שעלו בהן (או שירדו).

בפורומים השונים כבר החלו המשתמשים לשוחח על הנושא, וכרגיל גם החלו להופיע תאוריות קונספירציה שונות, שכמובן אין להן אחיזה במציאות. מדובר בסך הכל באפשרות לריקוד גוגל שכבר ראינו רבים כמוהו בעבר. התוצאות התזזיתיות שנצפות בתוצאות החיפוש נובעות ממצב בו מרכזי מידע מסויימים מציגים את סט התוצאות החדשות (השונה משמעותית מן הסט הרגיל), ומרכזי מידע אחרים את סט התוצאות הישן, מה שגורם לעיתים לתוצאות שונות בכל ריפרש. אין מדובר בשום נסיון של גוגל להפנות מפרסמים אל גוגל אדוורדס או בנסיון לגרום לאי שקט בקהילת הקידום…

מעניין האם מדובר בניסוי של סט תוצאות חדש (שסביר שהוא מבוסס על שינוי אלגוריתמי) שיתבסס בסופו של דבר כסט התוצאות הראשי, או שמדובר בשינויים מקריים בתוצאות החיפוש (כחלק מהשינויים הרגילים בתוצאות החיפוש). מכל מקום, השינויים החדשים (אלגוריתמיים או אחרים) מורגשים בעיקר בתוצאות חיפוש בנושאים תחרותיים, והשינויים בין הסט החדש לישן משמעותיים מאד (עליות של מספר רב של מקומות אפילו בתחומים התחרותיים ביותר).