זמן קריאה: < 1 דקות

גוגל מאפשרים מעכשיו בחירה מדוייקת יותר לגבי היכן יופיעו המודעות של מפרסמי adwords, וכמה הם ישלמו עבורן.

התוספת הקטנה היא האפשרות לבחור האם המודעה תופיע בחיפושים במנוע החיפוש של גוגל. עד היום היה הפרסום במנוע החיפוש ברירת מחדל שלא ניתנה לשינוי.

השינוי הגדול יותר הוא יכולת חדשה שניתנה למפרסמים לקבוע מחיר שונה לפרסום באתרי adsense ביחס למחיר לפרסום בחיפוש של גוגל (או במילים של גוגל: מחיר שונה לרשת אתרי החיפוש ולרשת אתרי התוכן). בצורה זו יוכלו מפרסמים שעד היום נמנעו מלפרסם ברשת התוכן (אתרי adsense) בשל החזר נמוך על ההשקעה (ROI) להתחיל בכל-זאת לפרסם.

קביעת המחיר המיוחד עבור רשת התוכן של גוגל נעשית מדף "סיכום מסע פרסום" על ידי בחירת מסע הפרסום ולחיצה על "ערוך הגדרות". בדף המוצג ניתן לבחור לאפשר פרסום ב-content network, ואז לבחור לאפשר content bids.

עדיין לא ברור לי האם זה טוב לאתרים המשתמשים בשירות adsense או לא. מצד אחד, זה אולי יכניס מפרסמים נוספים שעד עתה נמנעו מלפרסם ברשת התוכן. מצד שני, יתכן כי המפרסמים ישתמשו בפונקציה זו בכדי להוריד את מחירי הפרסום, כך שההכנסות יקטנו. בקיצור – מה ישפיע יותר, הגידול בכמות המפרסמים או הירידה בהכנסה לקליק?