זמן קריאה: 2 דקות

גוגל הודיעו בבלוג Inside AdWords על קישורי sitelinks משופרים למודעות הממומנות.
לאור החשיבות שיש ל –sitelinks במודעות הממומנות (CTR גבוה ב-30% לפי הסטטיסטיקות של גוגל אדוורדס) קיימת מעתה האפשרות לקבל sitelinks שמציגים מודעות נוספות למילות המפתח של המודעות.
במידה והאלגוריתם של גוגל אדוורדס ימצא רלוונטיות גבוהה בין ביטויי ה- sitelinks לבין מודעות הטקסט האחרות בקמפיין, הן יוצגו ביחד עם המודעה הראשית. ההערכה היא (לפי מבחנים שנעשו) שתצוגה מהסוג הזה תעלה אף יותר את אחוזי ההקלקה.

זו הדוגמא שמוצגת בבלוג לתצוגת המודעות המרובות (לא הצלחתי לקבל את התצוגה הזו בעצמי, כל הבלוגים שכתבו על זה השתמשו אף הם באותם צילומי מסך מהבלוג של גוגל. אני מניחה שייקח זמן עד שנתחיל לראות את תצוגת ה-sitelinks עם המודעות. מי שמקבל אותן, מוזמן להודיע בתגובות, אשמח להעלות צילום מסך):

נניח שזו המודעה שלנו:

מודעה לדוגמא עם sitelinks

וכן, נניח שהקמפיין מכיל גם את המודעות הבאות:

דוגמא למודעות בקמפיין adwords

במידה ותימצא רולונטיות בין ה- sitelinks לבין המודעות האחרות בקמפיין (כפי שאנחנו באמת רואים בדוגמאות),  התצוגה החדשה תראה כך:

דוגמא לתצוגת ה- sitelinks החדשה

זה חידוש מעניין ואפשר לחשוב על שימושים יצירתיים בו.
ההודעה עצמה בבלוג לקונית יחסית ומשאירה מקום ללא מעט שאלות ותהיות, למשל: האם תיתכן תצוגה שחלקה קישורים רגילים וחלקה מודעות? כמה מודעות יכולות להיות מוצגות? והשאלה החשובה מכולן (שלא תיענה כנראה באופן רשמי) היא מהם בדיוק ההקשרים שמחפש האלגוריתם של אדוורדס כדי לייצר את התצוגה.

בכל מקרה, נראה שגוגל ממשיכים במגמה להגדיל את נפח הפרסומות בעמוד תוצאות החיפוש, כשהנתח מהמסך המוקצה לתוצאות האורגניות קטן, באופן מגמתי ושיטתי.

אנחנו וודאי נעשה לא מעט טסטים בזמן הקרוב, נעדכן כשיהיו לנו מסקנות מעניינות :-).