זמן קריאה: 2 דקות

כרגע חזרתי מכנס SphinnCon שנערך היום בבית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים בהנחייתו של בארי שוורץ. הכנס ארך כ-5 שעות, וכלל 3 פאנלים שונים בנושאים: קישורים, קידום ממומן וקידום SMO.

לכנס היו צדדים חיוביים ושליליים. הנקודה החיובית העיקרית היתה לפגוש, להכיר ולהתראות עם אנשים מתעשיית השיווק באינטרנט בישראל. מלבד ה-Schmoozing עם אנשים בקהילה, היו גם נקודות מעניינות שעלו במהלך ההרצאות, למשל בנושא האפקטיביות של קידום ברשתות חברתיות.

הצד השלילי של הכנס היה העובדה כי למרות היותו מכוון קידום אתרים, ולמרות ההנחייה של אחד מאושיות קידום אתרים בעולם בארי שוורץ, נדמה כי במהלך הכנס לא נגעו בתחומי קידום אתרים עכשוויים בצורה רצינית. יותר מכך, בעת הפאנל האחרון שעסק בשיווק SMO, נשמע לי כאילו אחד ממומחי ה-SMO, צביקה אבנרי, לא מתייחס באהדה אל קהילת מקדמי האתרים. במהלך הכנס נשמעו התייחסויות למקדמי אתרים כאילו כל מה שאנחנו עוסקים בו הוא ספאם והפצצת קישורים, וכי ולא מעניין אותנו בכלל מתן ערך אמיתי לגולש. בנוסף, אני ציפיתי מכנס זה שיציג בפני שיטות חדשות או שונות של קידום אתרים ושיווק באינטרנט, אך נדמה כי הדיון נשאר ברמה התיאורטית ברוב המקרים.

עם זאת, הכנס כן גרם לי להבין כי בארצנו הקטנטונת יש לא מעט שחקנים ישראלים שמנסים, קטנים ככל שיהיו, להתמודד בזירה בינלאומית תחרותית. חשבתי על כך שחבל שאני פוגש שותפים למאבק בגוגל רק בכנס זה, וכי אין קהילה משתפת פעולה של ישראלים בתחום השיווק באינטרנט.

זו הסיבה בגללה מיד כשחזרתי הביתה פתחתי בפייסבוק את קבוצת IMCA – Israeli Marketing Cooperation Abroad. קהילה זו נועדה להרחיב את שיתוף הפעולה בין משווקים ישראלים מסוגים שונים הפועלים בשוק העולמי. התקווה שלי היא שהקהילה הזו תצליח להגדיל את העזרה ההדדית, שיתוף הידע ושיתוף הפעולה בין חברות ישראליות בשוק העולמי – שוק בו אנחנו עדיין פועלים כדויד נגד גוגליית(Googliath). אני מזמין את קוראי הבלוג להצטרף לקבוצה זו.