זמן קריאה: 3 דקות

לאחרונה פורסמו מספר מאמרים וכתבות מעניינות בתחום, ורציתי לרכז את כולם במאמר אחד. במאמר זה נסקור שדרוג בחיפוש בתוך אתרים של גוגל, השפעת נתוני גלישה על תוצאות חיפוש בגוגל, וראיון עומק עם גורמים בכירים בתחום קידום אתרים בישראל.

ראיון עומק עם מקדמי אתרים בכירים בישראל

מעניין אתכם לשמוע מידע נרחב אודות קידום אתרים מפי גורמים בכירים בתחום? לא, אני לא מדבר על כנס קידום אתרים, אלא על ראיון עומק נרחב שפורסם באתר נטוורקינג. הראיון מפורט, מרתק וכתוב היטב, ויכול לספק מידע רב לאנשים שמתעניינים בקידום אתרים. בין המרואיינים: אורן שץ, מאצלנו (SEO ישראל), איתי לויתן מחברת איזינט, ישי שמש מ-K, ניר אדר מקידום אתרים בע"מ, אופיר כהן מחברת קומפיוקול, ועומר שובל, שגם כתב וערך את הראיונות, והוא הבעלים של נטוורקינג.

מאפיין חדש לחיפוש בתוך האתר של גוגל

ה-CSE של גוגל, שהוא מנוע החיפוש המותאם אישית של גוגל לחיפוש בתוך אתרים, שודרג, ומאפשר כעת שירות חדש הנקרא “On the Fly”. כעת אפשר לחפש לא רק בתוך האתר הספציפי בו אתם שמים את החיפוש, אלא בכל האתרים המקושרים לאתר זה. נאמר שיש לי אתר בתחום קידום אתרים, שמקשר לאתרי קידום אתרים אחרים. כעת אוכל לחפש, באמצעות הכלי, בתוך כל האתרים שהאתר מקשר אליהם. אין צורך להתקין את הכלי באתר כדי להשתמש בפונקציה זו. לאחר שקראתי על כך עלה לי הרעיון שניתן להשתמש בכלי זה ככלי מחקר למעקב אחר פעילות קידום של מתחרים. אני לא אפרט על כך במסגרת מאמר זה- אני מזמין אותכם לעשות זאת בתגובות – אבל אני בהחלט אכתוב על כך בעתיד.

השפעת נתוני גלישה על מיקומים בגוגל

לבסוף, כתבה מעניינת זו ב- SEOmoz מנסה לענות על השאלה שטורדת רבים בתחום – האם גוגל משתמש בנתוני גלישה כדי להשפיע על דרוג התוצאות. המאמר מונה שתי עדויות לכך שגוגל אכן משתמש בנתונים אלו:

1. בבלוג הרשמי של גוגל כתוב על כך שגוגל יקח בחשבון אם גולשים יקליקו על אתר שמופיע במקום הראשון כעדות לכך שאכן מגיע לו להיות שם, וכן שאם הגולשים מקליקים על דף התוצאות חיפוש הבא זה מעיד על כך שתוצאות החיפוש אינן אופטימליות לחיפוש זה:

"Similarly, with logs, we can improve our search results: if we know that people are clicking on the #1 result we’re doing something right, and if they’re hitting next page or reformulating their query, we’re doing something wrong. The ability of a search company to continue to improve its services is essential, and represents a normal and expected use of such data."

אוקיי, אז זה לא מידע חדש לגמרי, ומידע זה אף נרמז בסרט שהוקרן על גוגל בערוץ 1 לפני מספר חודשים, אבל זה עדיין נשמע אחרת כשגוגל כותבים על כך שחור על גבי לבן.

2. בלוגיסט של קידום אתרים פרסם מחקרון קידום שהוא ערך, ובו הוא בדק, בין היתר, האם הפעלת גוגל אנליטיקס באתר משפיעה על תוצאות חיפוש. בניסוי, 65 גולשים הקליקו על אתר בו הייתה מותקנת תוכנת אנליטיקס, ואז הגולשים בילו חצי שעה לפחות באתר. התוצאות של הניסוי היו מעורבות, ואינני ערב למהימנות המחקר, אולם לפי כותב המאמר האתר קפץ במיקומים ממקום 80 למקום 33, בלי שנעשה באתר כל שינוי.

אז האם נתוני גלישה ונתוני אנליטיקס משפיעים על הדרוגים? אין לדעת בבטחון, אך סביר ביותר שזה נכלל בין 200 הגורמים שגוגל מתחשבים בהם.