זמן קריאה: 2 דקות

במאמר מעניין בבלוג שלו מספר Jim Boykin על מושג אותו כדאי להכיר – Co-Citation (בתרגום שלי – ציטוט משותף). ציטוט משותף הוא מדד לבדיקת מידת הדמיון בין שני אובייקטים (A ו-B). אם שני האובייקטים מצוטטים על ידי אובייקט שלישי (C), אז יתכן כי הם קשורים בינהם מבחינה נושאית, למרות שאובייקט A כלל אינו מקושר אל אובייקט B ישירות. ככל שיש יותר אובייקטים המצביעים אל שני האובייקטים (A ו-B), כך ההסתברות ש-A ו-B קשורים בינהם עולה.

לנושא זה יש השלכות קידום אתרים: נניח כי קיימים שני אתרים (A ו-B). אם אתרים רבים המקשרים אל אתר A מקשרים גם אל אתר B, אז ההסתברות היא גבוהה כי אתרים A ו-B קשורים נושאית בינהם, למרות שיתכן כי כלל לא יהיה קישור ישיר בין אתר A ל-B ולהיפך. במצב זה ניתן לומר כי אתרים A ו-B קשורים בינהם באמצעות ציטוט משותף.

הבעיה עם הנושא היא במיוחד במצבים של החלפת קישורים. לדוגמא: נניך כי אתר A החליף קישורים דרך רשת החלפת קישורים עם עוד 20 אתרים אחרים. אותם 20 אתרים החליפו קישורים עם אתר קזינו, פורנוגרפיה ואלכוהול (אתר B). לפי כללי הציטוט המשותף, משמעות הדבר היא כי אתר A (האתר שלך) ואתר B (אתר קזינו, פורנוגרפיה ואלכוהול) הם בעלי נושאים קרובים. אתר A נכנס למעשה אל אותה שכונה של אתר B, למרות שאין בינהם קישור ישיר – מצב העלול לגרור עמו בעיות רבות.

מן הצד השני, החלפת קישור עם אתר בו יש קישורים אל אתרים רבים אחרים באותו התחום בהחלט יכולה לחזק את הבטחון של מנועי החיפוש בתחום בו עוסק האתר. דוגמא לקישור מצויין כזה היא קישור מאינדקס כמו אינדקס דמוז.

רוצה לדעת מיהם האתרים אותם מגדיר גוגל בתור ציטוט משותף עם האתר שלך? פשוט מאד – כל מה שצריך לעשות הוא למצוא את האתר שלך בגוגל, וללחוץ על "דפים דומים". אפשר גם לבצע חיפוש רגיל בגוגל עם פקודת related:

related:www.seoisrael.co.il