זמן קריאה: < 1 דקות

מאמר באתר USA Today מתחייחס לתופעת הזינוק המדהים של מחירי הפרסום לפי קליק, שבעבר עלו אגורות וכיום עולים דולרים ואף עשרות דולרים לקליק. כיום נשלט שוק זה, המכסה 8 מיליארד דולר בפרסום, על ידי גוגל ויאהו.

על פי המאמר, המחיר הממוצע לקליק עלה בשנה האחרונה בכ-18%, והכיוון הוא כלפי מעלה.

בארץ הנושא עדיין בחיתוליו, וכמות המפרסמים עדיין קטנה. כניסה משמעותית של מפרסמים מקומיים לשוק הפרסום לפי קליק תחל את מלחמות המחירים גם בארץ.

ניק מאתר threadwatch כותב על הנושא הזה בבלוג שלו, ואומר כי הסיבה העיקרית לעליה הדרמטית היא כניסה של חובבנים רבים לתחום, הרואים בפרסום מסוג זה פרסום "קל", ומשתמשים במחיר עבור קליק בתור הכלי היחידי שלהם בתחרות על קהל הגולשים.

אז מי מרוויח מכל הנושא הזה? שלושה גורמים: גוגל, האנשים העוסקים בניהול הפרסום, והאנשים העוסקים באופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), שמחיריהם פתאום אינם נראים גבוהים כל-כך ביחס למחירי הקליקים ההולכים ועולים.