זמן קריאה: 2 דקות

מנוע החיפוש החדש של חברת מיקרוסופט יוצא מגירסת beta, ובעתיד הקרוב הוא עתיד להחליף את מנוע החיפוש search.msn.com. בנוסף, מנוע החיפוש החדש הוא זה שפועל כעת באתר msn.com, שעדיין ממשיך לפעול. מה זה אומר מבחינתנו כאנשי מקצוע העוסקים בנושאי קידום אתרים בישראל? האמת – לא הרבה.

מנוע החיפוש של מיקרוסופט מחזיר כיום תוצאות בעברית שדבר אחד בולט בהן – הן מתעלמות לחלוטין מכל אתר שמוגדר כסמכותי או כשימושי עבור אותן מילות חיפוש. הבה ניקח את ביטוי החיפוש חדשות. את מי נצפה למצוא שם? אולי את ynet? הארץ? אולי אתרי חדשות כלכליים כמו the marker או גלובס? ובכן, לדעת msn, האתר השימושי ביותר בנושא הוא אתר חברת sun, במקום השני אתר זכיינית ערוץ 2 רשת, ובמקום השלישי חדשות רכבת ישראל.

נו באמת!

אין ספק כי מנוע החיפוש החדש פשוט לא בכיוון. הנושא הופך אפילו גרוע יותר בגירסה הישראלית של מנוע החיפוש, שם מצליחים אנשי msn לדחוס 25 (!!!!) תוצאות ממומנות לפני התוצאות הגרועות של מנוע החיפוש.

מסיבה זו, לנו כאנשי קידום אתרים אין כל סיבה להתייחס כיום ברצינות אל מנוע זה. חווית הגלישה אותה מקבל הגולש במנוע היא כזו שפשוט קשה לי לראות כיצד גולש שפוי יעדיף אותה על פני החוויה אותה מציע מנוע החיפוש של גוגל, ובמיוחד כאן בארץ. כל עוד לא ייעשה מהפך בגישה של מנוע החיפוש של msn אל אתרים בשפה העברית, ויתרחש מהפך בגישת msn ישראל לנושא הקישורים הממומנים, גוגל פשוט ישאר בבדידות מזהרת בין מנועי החיפוש בארץ.