זמן קריאה: < 1 דקות

שירות Google Traffic Estimator היה עד היום חלק מתוך מערכת  google adwords, כך שרק משתמשים רשומים יכלו להשתמש בו. מעתה יכול כל גולש להגיע אל הכלי ולעשות בו שימוש. השירות מאפשר להכניס מילות מפתח או ביטויי מפתח שונים, להגדיר קהל יעד, ולראות נתונים לגבי התנועה הצפויה עבור חיפושים אלו במידה והמשתמש יחליט להשתמש בשירות google adwords בכדי לפרסם עבור מילים אלו. הבעיה העיקרית של כלי זה היא שהוא נותן נתונים כלליים בלבד, וקשה מאד להשליך מן הנתונים הללו על תוצאות האמת.

הנתונים שהכלי מאפשר לראות הם:

  • נפח החיפוש (לא מדוייק – רק מעין מדד של בין 1 ל-10).
  • הערכת עלות ממוצעת לכל קליק (בפרסום ppc).
  • הערכת מיקום המודעות (לפי המחיר לקליק אותו הגדיר המשתמש בכלי).
  • הערכת קליקים ליום
  • הערכת עלות כוללת ליום

הכלי הוא כלי שימושי, אך בגלל שאין הוא מספק נתונים מדוייקים, אז קשה מאד לחזות תנועה אמיתית באמצעותו. מנסיון, הכלי מראה לעיתים קרובות תוצאות שונות מאד מתוצאות האמת, במיוחד עבור ביטויי חיפוש בהם כמות החיפושים היא נמוכה.