זמן קריאה: 2 דקות

אם יחתם הסכם שיתוף הפעולה החדש בין גוגל לבין AOL, הכולל תשלום של מיליארד דולר על-ידי גוגל תמורת 5% מ-AOL, נראה כי בפעם הראשונה גוגל, המתגאים בכך שאי אפשר לקנות מיקום בתוצאות החיפוש שלהם, יתנו עדיפות לתכנים מאתר AOL.

העדיפות תינתן בכמה דרכים:

  • לחיפושים בהם ל-AOL יש תכנים רלוונטיים תופיע קופסה חדשה בפינה הימנית תחתונה ובה סמל AOL וקישורים אל דפים באתר. הקישורים יוגדרו כפרסום, אך AOL לא תשלם עליהם בפועל. זו הפעם הראשונה בה תופיע גרפיקה בפרסומות בדף החיפוש של גוגל.
  • גוגל יספקו "סיוע טכני" בכדי לסייע לתכנים מאתר AOL להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש, זאת מבלי לשנות את אלגוריתם החיפוש. למעשה – גוגל יבצעו SEO לאתר AOL…
  • AOL תספק תכני ווידאו למערכת חיפוש הווידאו של גוגל. בנוסף יופיעו לינקים אל AOL בדף התוצאות של חיפוש הוידאו של גוגל. קישורים אלו לא יסומנו כפרסומת.

בנוסף, יוכלו אנשי המכירות של AOL על פי העיסקה החדשה למכור פרסומות במקביל למכירות של גוגל, ופרסומות אלו יופיעו רק באתר AOL.

גורמים המקורבים לעיסקה אמרו כי AOL ביקשו דברים דומים ממיקרוסופט, אך זו סרבה בטענה שמדובר בבקשות לא אתיות.

מאז 2002 מספקת גוגל תוצאות חיפוש ופרסומות ל-AOL, מה שמכניס לגוגל כ-500 מיליון דולר בשנה. מתוכם, 430 מיליון חוזרים אל AOL.