זמן קריאה: 2 דקות

לאחרונה נראה כי אינדקס האתרים נטקס (netex.co.il) מנסה לבצע מהלך של שיפור רמת השירות בכדי לשמור על הנתח שלו מעוגת הפרסום באינטרנט בישראל. לאחר תקופה ארוכה בה התוצאות של נטקס היו באופן עקבי בלתי מספקות, נראה כי כעת נעשה נסיון אמיתי לשפר את התצאות, והנסיון נושא פרי.

הנושא הראשון ששופר בצורה משמעותית הוא היכולת לזהות את כמות הכניסות לאתר המגיעות מדפי נטקס השונים. עד עתה הייתה באינדקס בעיה קשה, שגרמה לכך שרוב הכניסות שהגיעו מנטקס הופיעו ללא referer, כך שתוכנות הסטטיסטיקה הרגילות לא יכולו לזהות את מקור התנועה. נושא זה עבר שיפור, אך אנו עדיין רואים כניסות רבות מנטקס המופיעות ללא referer. המשמעות של הנושא היא כי לקוחות של נטקס שאינם מודעים לנושא עלולים לזהות כמות תנועה קטנה מהכמות הקיימת במציאות.

נושא נוסף שזכה לטיפול מעניין הוא פרסום אותו מבצע אינדקס נטקס במסגרת מערכת גוגל אדוורדס, המביא גולשים ישירות מגוגל אל דפי הקטגוריות המרכזיות של נטקס. בצורה זו גדלה התנועה בקטגוריות אלה, והמפרסמים נהנים מגידול זה. הבעיה עם נושא זה היא שלא ברור עד מתי יימשך פרסום זה – אך בינתיים אין ספק שהוא תורם לתוצאות האינדקס.

נושאים נוספים שזכו לטיפול במנוע הם נושא זיהוי שגיאות כתיב, חיפושים גאוגרפיים (חיפוש עסק לפי עיר או אזור), והוספת מנוע השוואת מחירים לאתר.