זמן קריאה: 3 דקות

גוגל הודיעו בבלוג הרשמי שלהם על שחרור אלגוריתם חדש העוזר להציג תוצאות עדכניות יותר. מלבד הצגת תוצאות טריות יותר, האלגוריתם החדש אמור להשפיע על 35% מהחיפושים (יותר מעדכון פנדה!)

בשונה  מעדכון קפאין אשר התייחס לתשתית מערכת האינדוקס של גוגל, בעדכון הנוכחי מדובר על עדכון אלגוריתמי אשר אמור להציג תוצאות עדכניות ביותר.

אם נשתמש בדוגמא שהשתמשו בה בבלוג של גוגל, גולש המחפש את המונח "אולימפיאדה", סביר להניח שהוא מחפש מידע על האולימפיאדה הקרובה שאמורה להתקיים בקיץ 2012 ולא לזאת שהתקיימה בשנת 1900. בעזרת האלגוריתם החדש, האמור להציג את התוצאות העדכניות ביותר, גם בחיפוש המונח "אולימפיאדה" בלי ציון השנה, האלגוריתם יידע להציג את התוצאה העדכנית והרלוונטית ביותר.

השפעה על 35%  מהחיפושים

לפי גוגל, סוגי החיפושים הבאים יושפעו מהעדכון החדש:

  • אירועים אחרונים או נושאים חמים – כאשר אירועים או נושאים מסויימים הופכים לטרנד חם ברשת, בוודאי תרצו למצוא מידע רלוונטי ועדכני בנושא. האלגוריתם יידע להציג בפניכם את הדפים האיכותיים והרלוונטיים ביותר, אפילו אם פורסמו לפני דקות ספורות!
  • אירועים שחוזרים באופן קבוע –  ישנם אירועים אשר מתרחשים על בסיס קבוע למשל כמו בחירות או תחרויות וטקסים שונים.  גם מבלי לציין זאת במפורש במונח החיפוש שלך, סביר כי תהיה מעוניין באירוע שהתרחש לאחרונה ולא באירוע שהתרחש לפני מספר שנים.
  • עדכונים תכופים –  ישנם חיפושים עבור מידע המשתנה באופן תדיר אשר אינם נושאים חמים או אירועים שחוזרים על עצמם כגון חיפוש מידע על דגם טלוויזיה מסויים או ביקורת על בית מלון. חיפושים מסוג זה יציגו את  את המידע או הביקורות העדכניות ביותר.

כיצד נקבעת רעננות של דף?

נשאלת השאלה האם העדכון החדש יעשה עבודה טובה בהבחנה בין חיפושים הדורשים תוצאות עדכניות לבין כאלו המתאימים להצגת תוצאות  עדכניות פחות.

שאלה נוספת היא כיצד יתמודדו עם וובמסטרים אשר ינסו לעשות מניפולציות על האלגוריתם החדש בכך שיעלו גרסאות חדשות יותר לעמודים ישנים. כיצד נקבעת הרעננות של עמוד?

בתשובה לשאלה זו ענו גוגל כי מידת הרעננות של דף נקבעת – בין היתר – ע"י הזמן בו הדף נסרק לראשונה. כלומר אם רק פרסמת עמוד חדש ואז שינית אותו, הוא לא נהפך לעדכני יותר.

מה עם טוויטר?

למרות הצגת העדכון החדש אשר מתיימר להציג מידע עדכני ביותר, עדיין רוב המידע העדכני והטרי יותר מצוייץ בטוויטר ולמרות צמיחתה של הרשת החברתית של גוגל אין להשוות אותה לכמות העצומה של הציוצים בטוויטר בזמן אירועים גדולים.

עם הודעתה של גוגל ביולי האחרון על הפסקת הצגת הציוצים בזמן אמת, קשה להאמין שהאלגוריתם החדש ייתן מענה לחוסר הציוצים בתוצאות החיפוש. במקום זאת, בעדכון נוסף שהתפרסם רק לפני מספר ימים הודיעה גוגל כי היא מסוגלת כעת לקרוא ולאנדקס תוכן מסוג Ajax ו- Javascript מה שאומר שבין היתר, תגובות פייסבוק כעת יכולות להתאנדקס ושיפור זה יכול לסייע משמעותית לאלגוריתם החדש להציג תוצאות עדכניות יותר מאי פעם.

מה דעתכם על העדכון החדש?