זמן קריאה: < 1 דקות

אחד ממשתמשי seochat העלה נקודה מעוררת מחשבה:

מי שרצה לקדם את האתר שלו לפני 7 שנים היה צריך פשוט לבצע אופטימיזציה של תגי המטה שלו וזהו. היום נדרשים אלפי קישורים ברמת אופטימיזציה גבוהה כדי להופיע גבוה אפילו עבור מילים לא מאד תחרותיות. סביר כי מספר הקישורים הנדרש כדי להגיע לצמרת רק ילך ויגדל ככל שקידום אתרים יהפוך לנושא חשוב יותר עם הזמן.

ומה אם נרצה להקים אתר חדש בעוד 10 שנים? האם יידרשו מאות אלפי קישורים כדי להתקדם? הרי האתר יהיה בפיגור של מעל 10 שנים מול התחרות, אז להשיג את אותה כמות קישורים יהיה בלתי אפשרי. אז מה בכל אפשר יהיה לעשות?

אולי מנועי החיפוש יאלצו להוריד נקודות בצורה מלאכותית לאתרים וותיקים (הפוך מן המגמה בימים אלו!).

אם מנועי החיפוש לא יעשו זאת, אז אנו נכנסים לעידן בו עסקים קטנים או חדשים הולכים לסבול, והאינטרנט שבעבר היה מקום קל ואפקטיבי לשיווק יהפוך למסורבל וקשה. תשתית הקישורים הנדרשת כדי להתקדם תהפוך אתרים וותיקים לכמעט מונופול.

אולי נושא זה איננו חדשות – אך אני בטוח שאלו הן חדשות העתיד.

(אגב – מומלץ לקרוא את התגובה של bigdoug לנושא)