זמן קריאה: 2 דקות

היום פורסם בYnet אודות שיגור של מצלמה התלויה לבלוני הליום מעל רחובות תל אביב(הסרטון של יוטיוב כאן). על פי Ynet "חמישה צעירים מתל-אביב…ביצעו ביום שישי האחרון מבצע יוצא דופן מסוגו – הם הפריחו לאוויר בלוני הליום שאליהם חוברה מצלמת וידאו קטנה, שתיעדה מגובה רב את הנעשה על הקרקע."

המבצע שואב השראה מפרויקט דומה שבוצע בברלין, ושגם כן הועלה ליוטיוב(כאן), אשר זכה כבר למעל 300 אלף צפיות.

למה הפרויקט הזה גאוני?

  1. מדובר על "buzz monitoring" מהסוג הטוב ביותר. היכולת השיווקית להתחקות אחר טרנדים עולמיים ולהתחבר אליהם, על ידי נעזרות בטכנולוגיה. מסוג הדברים שאחרי שהם קורים אחרים תוהים: "למה אני לא חשבתי לעשות את זה?"
  2. הביצוע היה מוצלח מאוד. הצילום היה באיכות גבוהה, וכך גם הכתוביות שמראות איפה ממוקמת המצלמה ובאיזה גובה.
  3. ההצלחה נובעת כמובן גם מהפרסום ב-Ynet, שמצליח להפתיע ברעננות הכתבות שמתפרסמות בו.

למה הפרויקט הזה מגניב?

  1. הוא עושה מה שמנסים לעשות כל הרשתות החברתיות שצצות, ומחבר הרבה אנשים מאותו עיר בצורה טכנולוגית.
  2. למרות שיש לנו את גוגל ארת', שמאפשר לראות מבט ציפור של כל מקום בעולם, יש משהו מלהיב בלצפות בסרטון. קצת כמו ההתלהבות הילדותית מעפיפונים.
  3. הוא מנסה לחבר את תל אביב לערים מרכזיות אחרות כמו ברלין וניו יורק. הרי ברור שתל אביב בזמן האחרון היא כמו החנון שגילה שהוא יכול להתחיל להסתובב עם המגניבים של הכיתה, ולובשת מעילי עור ועגילים בצורת פאבים חדשים ומסיבות פרועות.

אז מה חסר לפרויקט?

כמובן, אתר אינטרנט ייעודי. משהו בסגנון האתר הברלינאי.