זמן קריאה: 2 דקות

אחד המהנדסים של גוגל מספר מעט על הדרך בה רואים בגוגל את נושא קניית הקישורים.

ודאי לא יפתיע אתכם העובדה כי גוגל מתנגד לנושא. קישורים טבעיים הם הקישורים המועדפים על גוגל, ולכן קישורים חד צדדיים מאתרים רלוונטיים הם ודאי הקישורים הטובים ביותר לאתר. מצד שני, קניית קישורים מוגדרת על ידי גוגל כפעולה הנוגדת את הנחיות האיכות.

גוגל מבצע בדיקות שונות על הקישורים כדי לאתר קישורים קנויים, כמו לדוגמא איתור הטקסט "sponsored links" או "sponsored resources" כדי לקבוע עד כמה ניתן לסמוך על הלינק לצורך קביעת תוצאות החיפוש.

מוכרי הלינקים הגיבו על שיטות אלו על ידי כך שהם משנים את הטקסטים המתארים את הקישורים הקנויים (sponsors, partners, featured, advertisers, ads) למילים חדשות (related sites, cool sites, resources, alternative links) כדי להקשות על הגילוי שלהם. בנוסף, שינוי של מיקום הקישורים הממומנים בדף משנה גם הוא היכולת של גוגל לאתר אותם.

בעקבות פעולות אלו של מוכרי הקישורים, נראה כי גוגל יצטרך לבצע פעולות נקודתיות יותר כלפי מוכרי קישורים, על ידי הפעלת עונשים חצי-אוטומטיים (כדברי המהנדס) כנגד אתרים אלו. עם זאת, העונשים לא יהיו כנגד האתר עצמו, אל יתבטאו בכך שהאתר לא יוכל להעביר pagerank או anchor text לאתרים אחרים.

ומה אם בכל זאת רוצים לקנות קישור כדי להביא תנועה אל האתר ולא כדי "לעבוד" על מנועי החיפוש? ובכן, במצב זה ממליץ המהנדס להוסיף את תג nofollow לקישור.