זמן קריאה: 3 דקות

במאמר שהופיע באתר SearcgEngineWatch מופיע דיווח על שינויים במדיניות הפרסום של גוגל אדוורדס.

עד היום, המיקום ותכיפות הופעת המודעות של גוגל אדוורס הייתה פונקציה של המחיר אותו הציע המפרסם עבור המילים השונות ורמת הרלוונטיות של הפרסומת (שנמדדה על ידי כמות הקליקים על המודעה). פרסומות שהצליחו קודמו, ופרסומות שלא הצליחו הורדו בדירוג עד שהופסקו לחלוטין. גם חשבונות שלא הצליחו לעמוד במינימום קליקים הואטו ואף הופסקו. על-מנת לתקן את המצב, המפרסמים נדרשו לשפר את איכות המודעות שלהם.

גוגל שינה בימים האחרונים את שיטת העבודה על מנת לפשט אותה. כעת, כל מודעה יכולה להיות או במצב רגיל או במצב משותק (בלי מצבי ביניים), מה שייקל על המפרסמים להבין את מצב הפרסום שלהם.

שינוי נוסף הוא בכך שכעת אם מפרסם מוכן לשלם מספיק (מעל מינימום מוגדר על ידי המערכת), המילים שלו ימשיכו להופיע גם אם אין להן תוצאות טובות (קליקים).

המיקום של המודעות (מה שגוגל מכנה adRank) ימשיך להיקבע על ידי המחיר המירבי אותו מוכן לשלם המפרסם, ואיכות המודעה (שנקבע בעיקר על-פי כמות הקליקים על המודעה ביחס לקליקים על מודעות מתחרות). לציון שניתן לאיכות המודעה קוראים בגוגלית quaity score.

לגבי ה-quality score, מעניין לציין כי גוגל מתייחס גם לביצועים הכוללים של מסע הפרסום ולא רק אל הביצועים של מילה מסויימת בתוך המסע. בנוסף, גוגל אמרו כי יש גורמים נוספים אליהם הם מתייחסים בעת קביעת איכות המודעה, אך סירבו לגלות מה הם.

נראה כי כעת יתבטל מחיר המינימום לפרסום (שעמד עד עכשיו על 5 סנט או 25 אגורות לקליק). מודעות עם quality score גבוה יוכלו לפרסם אפילו בסנט אחד, ומודעות אחרות לא יוכלו לפרסם אפילו ב-5 סנט. העדכון יעשה לאורך זמן – מודעות טובות יראו שמחיר המינימום שלהן הולך ויורד בעוד מודעות בעלות ביצועים ירודים יראו כי מחיר המינימום הולך ועולה.

עדכון להודעה

גוגל שלחו היום לבעלי חשבונות אדוורדס הודעה המפרטת את השינויים. כמה נקודות שהופיעו בהודעה:

  • אישור סופי לכך שמחירי המינימום (5 סנט או 25 אגורות) עומדים להעלם.
  • הודעה כי גוגל ישלחו מייל נוסף ברגע שהעדכון יכנס לתוקף
  • הודעה כי גם מילים שכרגע מופיעות בתור מופסקות עלולות לחזור לפעילות עם השינוי (כלומר – אם המחיר המוצע עבורן עולה על מחיר המינימום), ולכן גוגל ממליצים למחוק מילים בהן לא מעוניינים לפרסם.
  • תוספת מידע על quality score: הציון כולל גם את הרלוונטיות של טקסט המודעה, אך לא ברור לי כיצד נמדדת רלוונטיות זו. בנוסף נאמר כי הציון מבוסס גם על ההיסטוריה של הביצועים של המודעה.
  • מספר שבועות לאחר ביצוע השינוי (כפי שציינתי – השינוי עדיין לא נכנס לתוקף) גוגל יעבור על רשימת מילות החיפוש שלכם, ואם יופיעו שם מילים בסטטוס מופסק, הן ימחקו. אם כן מעוניינים להפעיל מילים אלו, ניתן יהיה להפעילן, אך ייתכן כי תידרש העלאת המחיר כדי שהמילים יהפכו לפעילות.