זמן קריאה: 2 דקות

בפרק מתוך הסידרה האלמותית "נשואים פלוס", לאל בנדי, גיבור הסידרה, מתנגנת מנגינה בראש משיר כלשהו, וחוסר הצלחתו לזהות את מקור השיר מטרידה את מנוחתו. כל מה שהוא מצליח להזכר בו היא שורה אחת מהשיר: "Mmm..mm…him…"

כעת יש פתרון לבעיית זיהוי השירים, בצורת מנוע חיפוש חדש, מידומי שמו, אשר מאפשר לחפש שירים שגולשים מזמזמים ומזמרים לפניו. כדי להשתמש במנוע החיפוש כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ על "התחל חיפוש קולי", ולשיר/לזמזם חלק מהשיר לתוך המיקרופון שלכם. האתר מציע גם הרשמה חינמית בעזרתה אפשר להוסיף גרסאות ואינטרפרטציות משלכם לשירים, בהם ישתמש מנוע החיפוש כשגולשים אחרים יחפשו את אותו השיר.

לאחר שניסיתי להשתמש במנוע החיפוש של מידומי אני חייב להוריד בפניו את הכובע. החל מקלאסיקות כגון "Wish you were here" ועד להמנון הרוסי, האתר אכן מצא לי את השירים שהתכוונתי אליהם, למרות שהיו כמה פספוסים. אני מניח שיעבור עוד זמן עד שהאתר יעשה מדויק יותר. באתר יש גם אפשרות לעשות חיפוש טקסטואלי של שירים, לחסרי הרגישות הטונאלית מביננו. כמו כן, לאחר שמצאתם את השיר שחיפשתם, ניתן לרכוש את הדיסק בו השיר מופיע, לשמוע קדימון של השיר, וכן לשמוע ביצועים אחרים של השיר שנעשו על ידי גולשים אחרים.

מי יודע? אולי בעתיד יהיה צורך לעשות קידום אתרים גם לזמזומי שירים. בינתיים האתר עונה על צורך עז שתמיד חשתי בו – כשעלה לי שיר בראש ולא הצלחתי לזכור מה מקורו.