זמן קריאה: 2 דקות

כאשר גוגל מציג את תוצאות החיפוש, הוא משתמש גם בתוכן הדף וגם במקורות מידע חיצוניים בכדי לקבוע מה יופיע בכותרת המופיעה בתוצאות החיפוש (החלק המהווה את הקישור) ובתקציר הטקסט המופיע מתחתיה (הנקרא באנגלית snippet). יצירת שני רכיבים אלו נעשית בצורה אוטומטית לחלוטין.

אחד מן המקורות בהם משתמש גוגל בכדי ליצור את הכותרת והתיאור הוא מדריך האתרים הפתוח (dmoz), שהוא אינדקס אתרים הנערך על-ידי עורכים מתנדבים. בעלי אתרים מסויימים אינם מעוניינים כי התיאור שניתן להם במדריך dmoz יהיה זה שיופיע בתוצאות החיפוש, ולשם כך יצר עבורם גוגל פקודות חדשות שיאפשרו להם להגדיר כי אינם מעוניינים כי התיאור של האתר שלהם ילקח ממדריך דמוז. השליטה בנושא תבוצע מעתה באמצעות פקודת meta חדשה, שכרגע נתמכת רק על-ידי גוגל, אך אולי תיתמך בעתיד גם על ידי מנועי חיפש אחרים. צורת הכתיבה של הפקודה היא זו:

<meta name=robots content=noodp“ />

הפקודה המופיעה למעלה מורה לכל מנועי החיפוש להימנע משימוש בנתונים ממדריך דמוז בעת יצירת כותרת ותיאור האתר בתוצאות החיפוש. במידה ומעוניינים להפנות את הפקודה רק כלפי גוגל, ניתן להשתמש בפורמט הבא:

<meta name=googlebot content=noodp“ />

כדאי לשים לב כי פקודות אלו יכולות כיום כבר לקבל פרמטרים נוספים העוסקים באישור סריקת הדף ואיחסונו בזכרון המטמון של מנועי החיפוש. דוגמא לשילוב של מספר פרמטרים באותה הפקודה ניתן לראות בדוגמא הבאה:

<meta=”robots“ content=”noodp, noarchive“ />

הפקודה המופיעה למעלה מגדירה למנועי החיפוש להימנע משימוש בנתוני מדריך האתרים הפתוח (דמוז) וגם להימנע מאיחסון תוכן הדף בזיכרון המטמון של גוגל.