זמן קריאה: < 1 דקות

גוגל פרסמו תוספת חדשה לאלגוריתם Quality Score בו נעשה שימוש במערכת הפרסום של גוגל – Google Adwords. התוספת היא למעשה בדיקה של דף הנחיתה אליו מובילה המודעה. על-פי גוגל, הבדיקה כוללת את התוכן ואת העימוד של הדף. המשמעות של התוספת עבור המפרסם היא כי דף נחיתה בו התוכן תומך במודעה לא ירגיש דבר, אך אם דף הנחיתה אינו כולל תוכן רלוונטי, אז הציון של המודעה ירד, והמחיר המינימלי לקליק יעלה.

המטרה היא לשפר את חווית הגלישה של המשתמשים של גוגל, על-ידי הקטנה של כמות המודעות המפנות אל דפים שאינם רלוונטיים למודעה.

רכיבים אחרים שכבר ידועים באלגוריתם quality score הם אחוז הקליקים על המודעה והתאמת הטקסט של המודעה לטקסט עליו בוצע החיפוש.

אלגוריתם Quality Score נותן לכל מודעת Adwords ציון הקובע את מחיר המינימום לתשלום עבור מילות המפתח השונות, וביחד עם המחיר אותו מציע המפרסם עבור קליק (CPC) את המיקום של המודעה בין המודעות האחרות.