זמן קריאה: 2 דקות

לאחרונה התבקשתי על ידי אנשי חברת intervision, המספקת שירותי אחסון אתרים, לבדוק עבורם חבילת איחסון חדשה אותה הם החלו להציע לקהל מקדמי האתרים בישראל. הייחוד בחבילת האחסון החדשה היא שמדובר בחבילה המכילה מספר אתרים (בין 8 ל-32), כאשר לכל אחד מן האתרים כתובת IP ב-class-c שונה! את החבילה החדשה מציעה החברה גם בשרתי windows וגם בשרתי linux. הבדיקה אותה ביצעתי הייתה בחבילת איחסון מסוג reseller מבוססת windows. למידע כללי על חברות האיחסון בארץ, ניתן לקרוא את המאמר אותו כתבתי בנושא השוואת חברות איחסון אתרים.

מרכז השליטה של המערכת החדשה דומה למערכות reseller רבות אחרות בכך שהיא מבוססת על מערכת plesk הידידותית. בעת פתיחת דומיין חדש במערכת, מתבקש המשתמש לבחור IP שישמש את הדומיין החדש מתוך קבוצת כתובות שכל אחת ממנה ב-class-c שונה, כלומר שהסיפרה השלישית בכתובת שונה (לדוגמא: 100.100.1.1 נמצאת ב-class שונה מן הכתובת 100.100.2.1).

במהלך הבדיקה נתקלתי בארבע בעיות. הבעיה הראשונה היא שכיום חברת intervision משתמשת בשרתי DNS מרכזיים, מה שאומר שכאשר מוסיפים לחבילת האיחסון דומיין חדש, נדרש המשתמש ליצור קשר עם התמיכה של החברה בכדי להוסיף את הדומיין החדש אל שרתי ה-DNS. אנשי התמיכה של interspace פתרו עבורי את הבעייה בצורה אלגנטית על ידי הוספת כפתור לממשק הניהול, היוצר בצורה אוטומטית את הרשומה החדש בשרת ה-dns המרכזי ללא צורך ביצירת קשר עם התמיכה. כך מקבל המשתמש גם את הביטחון של שרת dns מרכזי שאינו תלוי במערכת dns המותקנת על השרת שלו, ומצד שני נמנע ממנו הצורך בקשר עם אנשי התמיכה.

הבעיה השניה בה נתקלתי הייתה שרכיב jmail לא היה מותקן בשרת הניסוי, מה שפגע ביכולת שליחת הדואר. שיחה קצרה עם אנשי התמיכה של interspace פתרה את הבעיה בצורה מיידית.

הבעיה השלישית בה נתקלתי הייתה קשורה בנושא מגבלות מסויימות בהם הוגבל החשבון בשל שיקולי אבטחת מידע, אך גם בעיה זו טופלה במהירות לשביעות רצוני המלאה.

והבעיה האחרונה בה נתקלתי הייתה עצירה של שליחת מיילים מן השרת בתוך תור הדואר היוצא. גם בעיה זו נפתרה במהירות לאחר פניה אל צוות התמיכה.

לסיכום – חבילת האיחסון החדשה מאפשרת למקדמי אתרים להחזיק חבילת איחסון ריסלר אחת המאפשר להם עד 32 (!!!) כתובות IP ב-class-c שונים. זוהי הצעה נהדרת, שלאיש קידום אתרים קשה לסרב לה. גם הבעיות שהתגלו במהלך השימוש בחשבון החדש היו סבירות מאד לאור העובדה שמדובר בשרת חדש ובהתקנה חדשה, והטיפול בהן נעשה במהירות ומקצועיות.

מומלץ.