כן, תאמינו או לא אבל גם ב2020 סוכנויות דיגיטל בונות קישורים כחלק מאסטרטגיית קידום האתר. אז נכון, פרמטרים כמו תוכן איכותי וחווית משתמש צוברים יותר ויותר משקל אבל כוחם של הקישורים נשאר כמנוע הצמיחה של כל אתר ואתר.
במאמר זה, אשתף 12 אסטרטגיות מעניינות להשגת קישורים שאני והצוות שלי ב- SEO Links משתמשים בהם כדי להשיג את הקישורים הטובים ביותר עבור אתרי הלקוחות שלנו.
חשיבותם של הקישורים
רגע לפני שאנחנו קופצים: "למים העמוקים", ומתחילים בהשגת הקישורים, בואו נבין את חשיבותם.
ככל שפרופיל הקישורים של אתר או כתובת ייעודית באתר רחב יותר ומתקבל מאתרים בעלי סמכות, כך גדלים הסיכויים שגוגל ומנועי החיפוש השונים יבינו כי מדובר בעמוד סמכותי ויתנו לו קפיצה.
כפי שכבר ציינתי, פרופיל קישורים חזק אולי עבד פעם ואפשר לנו לקדם אתרים רק באמצעות קישורים, אבל כיום, בניית הקישורים היא חלק מפאזל שלם ובלי תוכן איכותי וחווית משתמש גבוהה, גם הקישורים הטובים ביותר לא יעזרו וחשוב לוודא שאתם משתמשים בכלי הזה בחוכמה כחלק מתמהיל פעולות נרחב.
לכן, חשבו על הקישורים בתור זרז וגורם עזר ולא כגורם העיקרי והיחידי. חשוב לוודא לפני שאתם מתחילים בעבודה כי העמוד אותו אתם רוצים לקדם אכן עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר מבחינת תוכן וחווית משתמש.
חשיבות התוכן בדגש על קישורים
שימוש בתוכן "ממוצע" ביחד עם קישורים חזקים, אינם מספקים. הכירו את המדד הנלווה: "התוכן".
אנו בחברה שמים לעצמנו דגש רב על תוכן איכותי, כשאנחנו יוצרים קישורים, אנו מדגישים למנהלי הפרויקט, שהשימוש בתוכן איכותי הוא כלל ברזל.
שימוש בתוכן אינפורמטיבי יניב תוצאות מעולות, ולעיתים יגרום לקישור להתחזק. שימוש בתוכן איכותי לא רק יעצים את איכות המאמר, אלה גם יגרום למאמר לצבור חשיפה נוספת ויהווה נדבך חשוב באסטרטגיות קידום האתרים שלכם.
מאילו אתרים נרצה לקבל קישורים?
מי לא מכיר את כל קבוצות הפייסבוק השונות להחלפת קישורים? מיילים עם רשימות רשימות של כתובות ואפשרויות? אז רגע לפני שאתם מחליטים על החלפה, ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיאפשרו לכם למדוד את איכות הקישורים ולבחון את הכדאיות שלהם עבורכם.
אלה הם המדדים החיוניים שכדאי לבדוק:
- מדדי האתר הטכניים – בדרך כלל, אנו נצמדים לשני מדדים חשובים: UR ו- .DR שאחד מהם הוא מדד הסמכות של הדומיין, והשני, מדד החוזק של הקישור \ URL. חשוב לשים לב שגם באתרים בעלי מדד DR גבוה, חשוב לבדוק את מדד ה -UR של העמוד ממנו אתם מקבלים את הקישור.
- כמות הביטויים בגוגל – למעשה, זה המדד הרלוונטי ביותר אשר מבדיל בין אתרי לקוח, לבין אתרי תמיכה. ככל שכמות מילות המפתח גדולה יותר, כך אנו רואים את השקעתו של האתר. המדד מכונה בכינוי: "Organic Keywords". בדקו שמילות המפתח שבהם העמוד מקודם רלוונטיות עבור האנקור שלכם.
- התנועה האורגנית – מדד נוסף שאנו די נצמדים אליו, הוא מדד התנועה האורגנית. בסופו של עניין, לא משנה כמה הקישור חזק, אם הוא לא מכיל כמות טראפיק גדולה, הוא לא שווה עבורנו. חשוב להיצמד למדד הזה.
- כמות הדומיינים ביחס לכמות הקישורים – מדד כמות הדומיינים לעומת כמות הקישורים, היחס חייב להיות ככל הניתן קרוב אחד לשני. אך יחד עם זאת, אל תהיו אובססיביים לגביו.
- הפניות אייפי – מדד נוסף שכדאי להתחשב בו, מדד ה- IP של הדומיינים אשר מקשרים אלינו. בקטגוריה הזאת, יש להיצמד לכמות הקישורים, כמות הדומיינים, וכמות האייפי. שימו לב שלא כל הקישורים מגיעים מאותן כתובות IP- מה שיכול להעיד על רשת PBN.
- כמות הדפים – בזירות תחרותיות לא תראו אתרים עם כמות דפים דלה, מדד אשר מעיד על התפתחותו של האתר. נרצה לבדוק זאת לפני הבחירה, ויותר מזה – מומלץ ליישמו באתרים שלנו. אופן התהליך הוא כזה – רשמו את הפקודה הבאה בגוגל:
"site:https://www.seoisrael.co.il" במקום האתר שלנו, הזינו את אתרכם 😉
כדאי להיצמד לאתרים שמכילים יותר מ- 200 עמודים.
זכרו: מדדים ופרמטרים אלה הם חשובים, אך אל תיצמדו אליהם יותר מידי, אל תהיו מקובעים. והסיבה? כלים אלה מרכזים רק 40% מהנתונים האמיתיים של האתר.
12 אסטרטגיות שוות להשגת קישורים איכותיים:
מציאת קישורים שבורים
השיטה מתמקדת במגע עם בעל האתר. כלומר, דיווח של הקישור השבור ועל הדרך הצעת חליפין \ תמורה שווה. לרוב, בעל האתר יסכים, מכיוון שעזרנו לנו בכך שדיווחנו על בעיה קריטית. על הדרך, ההצעה תתקבל מכיוון שהיא עוזרת לקידום אתרו. מניסיון, שיטה זו הוכיחה את עצמה.
ניתן להשתמש בתוסף הכרום: "Check My Links" בשביל לאתר את הקישורים השבורים.
התהליך עובד בצורה כזאת – לפני הכל, בצעו חיפוש בגוגל בנישה שבה אתם מעוניינים. בשביל להגדיל את הסיכויים למצוא אתרים יותר רלוונטיים, עשו חיפוש מגוון עם מילות מפתח, דוגמא: טכנאי מחשבים.
לאחר מכן, הריצו את התוסף שציינו, על אחד הדפים. תוסף מעולה שחוסך בזמן, ובעזרתו, הצלחתי למצוא בקלות עשרות קישורים שבורים בדקות בודדות. כעת, לאחר שמצאתם כמה קישורים שבורים, דווחו לבעל האתר, וזכרו לעשות זאת בצורה נעימה וידידותית.
מעקב אחר מתחרים
אחד מהדרכים הטובות להשגת קישורים, הוא מעקב אחר קישורי המתחרים. אנו ממליצים לא להתפזר יותר מידי, ולעקוב אחר 2-4 מתחרים. ניתן לעקוב אחר הקישורים הללו בכל מיני שיטות, חלק מן השיטות הם:
- השיטה הראשונה – בדרך כלל מתייחסת לכלים לחקירת מתחרים, כמו: majestic, Ahrefs, Webceo, ואולי גם SEMrush. התהליך עובד בצורה כזאת, הזנת כתובת האתר לסריקה, ובדיקת הקישורים. לרוב, נכוון לקישורים מפורומים, אינדקסים, רשתות, וכמובן אתרי תשובות. (ואולי בלוגים).
- השיטה השנייה – היא באמצעות חברנו הדגול: "גוגל". נרשום את כתובת ה- URL של האתר בגוגל, ללא פקודה או מירכאות מסוימות. פשוט כך: https://www.seoisrael.co.il. כאשר נרשום את הפקודה בגוגל, נצפה באתרים שקישרו לאתר המתחרה. דוגמא מצוינת נמצאת בתמונה:
בהמשך, גם יצוצו דפי אינדקסים, פורומים, ושאר קישורים שאולי יהיה ניתן להשתמש בהם.
דברים נוספים שתוכלו ליישם:
מעקב אחר המתחרים ברשתות החברתיות – שימוש באמצעות הרשתות החברתיות, בחרו 2 או שלושה מתחרים, עקבו אחריהם והתעדכנו בפוסטים שלהם מעת לעת.
הרשמו לדיוור אלקטרוני – בקרו באתרי המתחרים, והירשמו כלקוחות לתיבות הדיוור שלהם. מפעם לפעם, נוכל לקבל מהם אזכורים, חדשות, ודברים שנוכל ליישם! זה תמיד טוב… אבל, הדבר העיקרי – לעיתים המתחרים מפרסמים קייס סטאדי סודיים בקבוצות הסגורות בדוא"ל האלקטרוני. לדוגמא: איך הצלחתי לקדם את האתר במילת המפתח "X" באמצעות 10 קישורים בלבד.
דעו את קישורי המתחרים – עקבו ככל הניתן אחר קישורים המתחרים. במידה ומדובר בקישורי אורח, בלוגים, ופוסטים. בקשו מאותם האתרים להתארח, או לכתוב בתמורה לקישור מתוך המאמר. צרו קשר עם אותם האתרים ונסו לבצע עימם שיתוף פעולה. מפתחים כלי חדשני ומומלץ לנישה מסוימת? הציעו למפתחים צעירים ואתרים בתחום להשתמש בכלי החדש שלכם בחינם. במידה והוא טוב? בסופו של דבר אותם האתרים יכתבו ביקורת של הכלי, עם קישורים לקניה. ו… הרווחתם עוד קישור לאוסף.
הפצת עיצובי אינפוגרפיקה מקוריים – איורים, מתודות מקצועיות ועוד'
.
כולנו אוהבים אלמנטים ויזואליים, הלא כך? בשביל להתחיל חפשו את המגמות הכי חמות לרגעים אלו, גיבשו רעיון, ויישמו אותו על העיצוב המקורי. כמובן, עשו חקר מקדים ואספו את הנתונים הרלוונטיים ביותר.
ניתן ליצור אינפוגרפיקה במחיר ממש זול באתר Fiverr:
זה יכול להתבטאות כ: גרפים מסוימים, הדמיות של הנתונים, איורים, מתודות, ואפילו עיצוב תמונת מוצר. (כפי שניתן לראות בתמונה).
לאחר שיצרנו את האינפוגרפיקה המתאימה, הטמיעו אותה באתר, וצרו כפתורי שיתוף בהתאם.
ניתן להוסיף את היצירה גם כסליידר בדף הבית.
בשלב מאוחר יותר, צרפו את האינפוגרפיקה המסוימת, באחד מספריות האינפוגרפיקה הקיימות באינטרנט.
ניתן גם להוסיף זאת באתרים כמו: Pinterest, visual.ly, וכו'. לאתרים נוספים, פשוט חפשו בגוגל את מונח החיפוש: ."infographic Library" לאחר ההוספה נוכל לצבור עוד קישור רלוונטי, סמכותי, ואיכותי לפרופיל שלנו. ובמקרים שהמזל משחק לידינו, נוכל אפילו לצבור קהל נוסף אשר יעריץ את עבודתנו.
חשוב – כאשר אתם שולחים את האינפוגרפיקה במיילים, אל תבקשו לעולם קישור! בקשו רק חוות דעת. ומכאן, במידה והיצירה באמת טובה, הצד השני כבר ידע איך לתגמל אתכם (ניחוש? קרדיט \ קישור).
שיתופי פעולה בתוך התעשייה
ניתן לבצע שיתופי פעולה עם חברים בקהילה, בדרך כלל מדובר בהחלפות קישורים הדדיות, ובשתפים למיניהם. התהליך הוא כזה: כל אחד מהצדדים בוחר קישור מהרשימה של האחר. התהליך מתלווה בהזמנת תכנים. במידה ותרצו להשיג קישורים "נוצצים", תצטרכו להחזיק ברשימה עם אתרים מאוד חזקים, או לתת תמורה של מס' אתרים עבור קישור אחד חזק.
השיתוף פעולה יכול להיות גם תמורת X שעות, או עבודה מסוימת.
אתרי אינדקס
ניתן לרשום את אתרינו באתרי אינדקס למיניהם, וכך לצבור עוד קישורים למאגר. כדאי לבדוק אודות האינדקס, ולוודא שאכן מדובר באינדקס איכותי, ולא כזה שנראה כמו חוות קישורים. דוגמאות לאינדקסים טובים:
- 1web
- Bil
- Easy
- Prosites
- Searchiik
- Locabizness
ועוד.
פרטו ככל הניתן על האתר, העסק, ותחומי ההתמחות. אל תהיו אובססיביים יותר מידי…
אתרי אינדקס יכולים להביא לנו תנועה די טובה, במיוחד האיכותיים.
קרדיט זכויות יוצרים
בניתם או עיצבתם אתר ללקוח? בקשו את אישרו לשם קרדיט באתר. גילוי נאות: בלא מעט מקרים, בתחילת דרכי, נהגתי לגייס לקוחות ועסקאות בעלי שיעורי רווח נמוך מאוד בשביל הקרדיט 🙂
אל תשתמשו רק במילות מפתח בקרדיט, אלה גם בלוגואים \ תמונות, קישורי ברנד, וכו'.
עשו גיוון חכם באנקורים ובאזורים שבהם אתם מוציאים. כן, לא רק פוטר… (דף בית, ווידג'טים, וכו').
רשתות חברתיות
רשתות חברתיות הם מדד מאוד חשוב לגוגל, במיוחד ה- "סיגנלים החברתיים". למעשה, הם עוזרים לסמכות האתר באופן ישיר. גוגל משתמשים במדד הסינגלים החברתיים ולכן חשוב לטפח את הפרופיל של האתר שלכם ברשתות החברתיות.
בקיצור, טפחו את הברנד ברשתות החברתיות. ואל תדאגו, גוגל כבר תדע איך לשדרג אתכם.
אז מה עושים? בקצרה: פותחים חשבון ברשתות המועדפות ומתחילים לעלות פוסטים, תמונות, ובעיקר להיות פעילים במישורים הללו.
הפצת ידיעה באתרי חדשות
אחד הדרכים הנוספות לאכול מהעוגה ועדיין להשאיר אותה שלמה, היא הפצת ידיעות באתרי החדשות השונים. כלומר, נקבל גם חשיפה טובה, וגם קישור סמכותי לאוסף. ההמלצה שלי, היא ללכת על האתרים הסמכותיים ביותר. כמו: ישראל היום, ערוץ 7, הארץ, News1, וואלה, רשת13, ועוד.
לפני הפרסום, הקפידו על תוכן איכותי. (כרגיל…) בעיקר, על תכנים ממותגים או שיווקיים.
ההמלצה שלי, היא ללכת על מילת המותג, לשם קידום רוחבי יותר. או באתרים שהם קצת "יותר יקרים", ניתן יהיה לזרום על מילת המפתח המקודמת.
הדגישו לספק, שאתם מעוניינים בקישור תחת קטגוריה נישתית ולא כללית. עדיף קטגוריה בתחומנו, העיקר לא בקטגוריה המוכרת: "שיווקי \ זירת המומחים", שממנה עדיף להימנע. (זה כבר פסה, אתם לא חושבים?)
פנייה לספקים \ אתרים בתחום
מדובר במישור משני לתחום השיתוף פעולה. היא למעשה פניה ישירה לבעלי העסק או האתרים.
ראשית, חפשו את האתר שממנו תהיו מעוניינים בקישור. שנית, צרו איתו קשר והציעו לו את העסקה המדוברת. לרוב, מדובר בעסקה משתלמת לשני הצדדים – קישור תמורת קישור בנישה ספציפית.
ניתן לפנות לבעלי האתרים באמצעות דף "צור קשר". אך זה לא תמיד עובד… אני תמיד משתמש בדרכים חלופיות כמו: פניה ישירה באמצעות דף הפייסבוק, או התקשרות מיידית לטלפון העסק.
דירוג והמלצות
באתרים השונים בישראל, ישנו אלמנט מאוד מוכר: "Testimonial Carousel", אלמנט המאפשר הצגת המלצות, וביקורות, בדפי האתר. כמעט בכל בילדר קיימת האופציה הזאת, והאמת, שלא מעט אנשים משתמשים בה. מהסיבה הזאת, נוכל להציע ללקוחותינו, שיוסיפו לאתרם את ההמלצה שלנו. בדרך כלל, מתחת להמלצה יהיה גם לינק לאתר ותמונה.
כך זה נראה:
רכישה קישורים
רכישת קישורים מוכרת לכולנו, אך לא מדובר ברכישת קישורים מאתרי חדשות. אנו בוודאי מדברים על רכישה קצת יותר אינטימית. אנו מדברים, על רכישת קישורים מאתרי לקוחות אמיתיים. מאתרי פורטלים, ו\או הצבת קישורים חודשיים באזורים שונים.
התהליך:
עשו רשימה של מס' אתרים בתחומכם: פורטלים, בעלי מקצוע, ואתרי אינדקס גדולים מאוד. למשל כמו: 2Net. לאחר שיש לנו כבר בסיס, בקשו הצעת מחיר עבור הצבת הקישור באתרים המיועדים.
הדבר מאוד דומה לתהליך קניית קישורים, שאליהם דיברנו. רק שכאן אנו מקבלים תמורה קצת שונה. מדובר על אתרים יותר נישתיים ופחות כללים. כמו: בעלי מקצוע בתחומנו.
מאמר אורח
הדרך הבטוחה ביותר לקישורים יציבים לאורך זמן, היא בוודאי מאמרי האורח. כעיקרון, מדובר על שיתוף הידע לקהל מעריצים אחר בתמורה לקישור. במילים אחרות: תרומת הידע שלכם.
בתחום קידום האתרים תוכלו למצוא לא מעט אנשים יקרים, אשר ישמחו להוציא לכם קישור בתמורה למאמר מאוד איכותי. במידה ויש לכם קייס סטאדי חדש, ערך בלעדי או תמורה, הציעו את הצעתכם לאתרים הרלוונטיים. במידה והנושא יתאים לצד השני, העסקה תיסגר.
לרוב, מדובר על קישור שיעניק לנו קצת שקט בתהליכי ה- SEO. במילים אחרות: ייצב אותנו במיקומים השונים. אבל לא רק, נוכל גם לקבל במה רשמית וחשיפה נוספת. והדובדבן שבקצפת – קרדיט וקישור לאתרינו.
כאשר נצטרך לכתוב מאמר אורח, כדאי להתחשב בדברים הבאים:
- המידע – המידע חייב להיות ברמה הגבוהה ביותר, לתת ערך, או לשפוך קצת אור בנושא.
- מילות המפתח – מילות המפתח חייבות להיבלע בצורה הטובה, שתזרום עם הערך.
- ללא גבולות – להבדיל מכתיבת מאמר בתשלום, כאן אנו לא מוגבלים בתוכן. אז זרמו…
- לסגור את הפינות – המאמר חייב לדבר על הכל, ולסגור את כל הפינות החסרות.
זה לפחות הדברים שאני עושה, כאשר אני כותב פוסט אורח באיזה בלוג 😉
לסיכום
למדנו מס' עקרונות חשובים, וגם… 12 אסטרטגיות אשר יהפכו את מסע בניית הקישורים ליעיל יותר.