חברת מיקרוסופט הכריזה לפני כשבוע על גירסה חדשה של תוכנת החיפוש השולחני שלה (Windows Desktop Search) בגירסה 2.6.5. למרות שמדובר בעדכון גירסה שמשפר בעיקר את היכולות של התוכנה בתחום ה-enterprise והתמיכה במנהלי IT, החלטתי שבכל זאת הגיע זמן לנסות אותה, ולבדוק מי מבין תוכנות החיפוש השלוחני טובה יותר – של גוגל (google desktop) או של מיקרוסופט.
ובכן, התשובה הראשונית היא כי לכלי החדש של מיקרוסופט יש יתרונות מסויימים שחייבים להתייחס אליהם, כשהגדול מבינהם הוא יכולת ה-preview המשופרת, החסרה כל-כך בכלי של גוגל.עם זאת, למרות שהכלי של מיקרוסופט הוא כבר די וותיק, הוא עדיין סובל ממספר בעיות ילדות, בעיקר בנושא הגמישות המועטה באפיון התצוגה הרצויה, למשל בכך שאין אפשרות מהירה לקבל רק את רשימת ה-contacts המתאימה לחיפוש מסויים.
נראה כי התחרות בין גוגל לבין מיקרוסופט על שוק החיפוש השולחני רק משפרת את המוצר אותו אנחנו מקבלים. התוצאה הסופית:
Google – out
Microsoft – in
