
פורטל נענע יחל לשלב תוצאות חיפוש ממומנות של גוגל בתוצאות החיפוש הפנימיות שלו, כך הכריז היום הפורטל. בנוסף החל הפורטל להציג תוצאות רגילות של גוגל בתור חיפוש הרשת המופיע באתר, אך צריך לשים לב כי בחיפוש ברירת המחדל (כלומר, בלי שהמשתמש הגדיר משהו אחר) מופיעות כרגע רק תוצאות מתוך האינדקס של נענע ותוצאות ממומנות של גוגל (לא מופיעות תוצאות רגילות של גוגל), וזאת גם במצבים בהם אין לנענע תוצאות רלוונטיות עבור החיפוש.
יעל זכריה, מנכל"ית נענע, ניסתה להרגיע את המפרסמים כי תוספת הפרסום של גוגל לא תפגע בהם, אך לי נראה כי תהיה פגיעה משמעותית במפרסמים, ופגיעה תדמיתית בנענע, זאת מאחר והתוספת של מודעות גוגל הופכת את הפרסום בנענע לכדאי פחות, ואת הפרסום בגוגל לכדאי יותר. אני לא אופתע אם מפרסמים רבים יחליטו להפסיק את הפרסום בנענע ולהתרכז בפרסומות גוגל, שאף מקבלות מיקום מועדף ביחס למיקומים הממומנים של נענע.
מנכל"ית נענע ציינה בנוסף כי בעתיד בכוונת הפורטל להיכנס לתחום המודעות מונחות התוכן, בדומה למערכת גוגל אדסנס, אך הדבר לא יעשה בהכרח באמצעות המערכת של גוגל.
כאן נשאלת השאלה האמיתית – האם להמליץ כעת ללקוחותיי לפרסם בנענע, או להמליץ להם לוותר על פרסום זה, ולנסות להיכנס למיקום מועדף בפורטל באמצעות גוגל. בנוסף, מעניין יהיה לראות כיצד תשתנה כמות התנועה המגיעה מאתר נענע לאחר השינוי.
