
אתר commision junction הינו מעין שוק בו חברות יכולות להציע תוכניות שותפים, ובעלי אתרים יכולים לבחור להשתתף באותן תוכניות שותפים. תוכנית שותפים היא תוכנית בה מופנית תנועה מאתרים שונים אל אתר המפרסם, ובעלי האתרים מקבלים תשלום בהתאם לתוצאות שנבעו מן התנועה שהופנתה על-ידם.
ב-23 ביוני צפוי שינוי גדול באתר cj.com, במסגרתו יעבור האתר לשיטת עבודה חדשה, שזכתה לשם Link Management Initiative. במסגרת שיטת העבודה החדשה, יוחלפו הקישורים הנוכחיים של cj.com לקישורי javascript.
לא כאן המקום לפרט את כל השינויים במסגרת היוזמה החדשה, אך מאחר והשינוי עתיד להשפיע על בעלי אתרים רבים, ובמיוחד בעלי אתרים בארץ, אז החלטתי בכל זאת לסקור את המשמעויות העיקריות אותן אני מזהה כבעלות פוטנציאל בעייתי או חיובי, העלולות לפגוע בבעלי האתרים או לסייע להם:
- בשל המעבר לשיטה החדשה, לא ניתן יהיה מעתה לקחת קוד ולהשתילו במסגרת מסע פרסום בגוגל, אלא בהסכמת המפרסם (בעקבות השינוי ידרש לינק מיוחד למסעות פרסום אדוורדס, שלא כל מפרסם יאפשר אותו). מי שירצה להשתמש בפרסום בגוגל עבור מוצר מסויים, יאלץ להעביר את התנועה דרך אתר אחר קודם לכן, מה שיקטין את אחוזי ההגעה אל המוצר הסופי.
- מאחר והקישור לא יהיה בשליטת בעל האתר, אז גם שינויים בטקסט הקישור עבור קישורי טקסט יהיו בלתי אפשריים. הסובלים העיקריים מכך יהיו בעלי אתרים המעוניינים לשנות את טקסט הקישור לשפה שונה (עברית לדוגמא…)
- הקישורים החדשים יעבדו רק בסביבה אינטרנטית, ולכן לא ניתן יהיה לעשות בהם שימוש בסביבות אחרות (כמו בסרגלי כלים או ערוצי rss לדוגמא).
- אם באמת יהיה קישור מיוחד עבור מסעות פרסום בגוגל, לא ברור אם הלינק יכלול הצעות מיוחדות או מבצעים, אליהם יש כיום בדרך כלל קישורים רגילים בלבד, מה שמקטין עוד את היעילות של שימוש במסעות פרסום בגוגל עבור תוכניות שותפים.
- בצד החיובי – הקישורים החדשים לא יהיו קישורי href, ולכן הם לא יגרמו למצבים כמו "זליגת pagerank" מן האתר, מה שיכול בהחלט לסייע לאתר מבחינת מיקומו בגוגל.
חשוב לציין כי הנושאים שפורטו כאן הם נושאים אותם זיהיתי כמשמעותיים בהתאם לחומר שפורסם על ידי cj.com, ורק כשתופעל השיטה החדשה ניתן יהיה לראות האם באמת הם יהיו בעייתים בפועל.
בשלב זה הקישורים הישנים ימשיכו לעבוד עד תחילת 2007, אך אז הם יפסיקו לעבוד לחלוטין.
