
בקרוב צפויה עליה בחשיבותו של רכיב "איכות דף הנחיתה" בתוך מדד איכות הפרסומת (quality score) של גוגל אדוורדס, כך עולה מפוסט חדש שעוסק בנושא. העובדה כי גוגל מתחשב באיכות דף הנחיתה בעת קביעת רמת האיכות של כל מודעה אינה חדשה, וכבר דיווחתי על כך עוד בדצמבר 2005.
המשמעות של העדכון הצפוי באלגוריתם הוא כי מפרסמים המשתמשים בדפי נחיתה שאינם תורמים לגולש בפרסומות שלהם, יאלצו מעתה לשלם מחיר מינימום גבוה יותר בכדי שהמודעה שלהם תופיע, וכנראה שגם מחיר גבוה יותר עבור כל קליק. דפי נחיתה שאינם תורמים לגולש הם בדרך כלל דפי נחיתה שהתוכן שלהם אינו קשור לתוכן המודעה המובילה אליהם או שהתוכן שלהם אינו קשור אל מילות המפתח המפעילות את המודעה.
גוגל מכירים בכך שיתכן כי השינוי יביא לכך שמפרסמים מסויימים יגלו כי מחיר המינימום אותו הם נדרשים לשלם עולה בצורה כזו שהפרסום הופך עבורם ללא כדאי, וזוהי בדיוק מטרת גוגל – לגרום למרפסמים מסוג זה לבחור באחת משתי אופציות: לשנות את דף הנחיתה או לשלם מחירים גבוהים יותר על כל קליק. גוגל אומרים כי "אנו מעדיפים להציג מודעה אחת פחות מאשר להציג מודעה שתביא לחווית גלישה לא טובה".
השינוי החדש צפוי להשפיע רק על קומץ מפרסמים הגורמים לחווית גלישה שלילית, שיראו מעתה מחירי מינימום גבוהים יותר לפרסום.
אלגוריתם Quality Score נותן לכל מודעת Adwords ציון הקובע את מחיר המינימום לתשלום עבור מילות המפתח השונות, וביחד עם המחיר אותו מציע המפרסם עבור קליק (CPC) את המיקום של המודעה בין המודעות האחרות.
