לאחרונה גוגל עדכנה את המדיניות שלה לגבי שימוש ב- nofollow. למי שלא מכיר, nofollow הינו מאפיין שמוסיפים ללינקים המופיעים באתר שלכם, שמאפשר למנהלי האתר להגיד למנועי החיפוש: "אל תעקבו אחר הקישור הזה". אפשר לשים את ה-nofollow גם ברמת העמוד, אם ברצונכם לחסום את כל הקישורים מעמוד זה.
במקור, המאפיין nofollow נועד לחסום קישורים בפורומים או בבלוגים שנוצרו על ידי גולשים. מכיוון שלמנהלי האתר לא הייתה דרך לשלוט בכל הקישורים שהגולשים שלהם מוסיפים, היה צורך לאפשר למנועי החיפוש להמנע מלעקוב אחר קישורים אלו.
כעת גוגל מציינים כי ניתן להשתמש בnofollow- כדי לחסום לינקים בתשלום, וכן כדי לבצע תעדוף של עמודים באתר. אם יש לכם עמודים שלא חשוב לכם שיופיעו במנועי חיפוש, כגון דף צור קשר, אפשר להוסיף nofollow לקישור ולתעדף בצורה זו קישורים אחרים שברצונכם לחזק.
"תעדוף זחילה" לפי גוגל:
Crawl prioritization: Search engine robots can't sign in or register as a member on your forum, so there's no reason to invite Googlebot to follow "register here" or "sign in" links. Using nofollow on these links enables Googlebot to crawl other pages you'd prefer to see in Google's index. However, a solid information architecture — intuitive navigation, user- and search-engine-friendly URLs, and so on — is likely to be a far more productive use of resources than focusing on crawl prioritization via nofollowed links.
בעבר הייתה מחלוקת בקרב מקדמי אתרים לגבי אם ראוי להשתמש ב- nofollow עבור קישורים קבועים. מעניין יהיה לראות אם הנחייה זו של גוגל תעודד את השימוש השגור ב-nofollow.
דרך אגב, אם ברצונכם לראות אילו קישורים הם בעלי nofollow תוכלו להוריד תוסף כגון SEO for Firefox אשר צובע לינקים אלו באדום.
