זמן קריאה: 2 דקות

 

גוגל מתוכננים להוסיף בעתיד הקרוב מספר פונקציות למערכת הסטטיסטיקה לאתרים שלהם – גוגל אנליטיקס.

הפונקציה הראשונה תאפשר לבעל אתר לעקוב אחר חיפושים המבוצעים באמצעות מנוע החיפוש הפנימי באתר שלו. הפונקציה החדשה תאפשר לראות מה אנשים מחפשים באתר, באילו דפים הם מבצעים את החיפושים, ולאילו תוצאות הם פונים. בנוסף ניתן יהיה לבדוק את השפעת החיפוש על שיעורי ההמרה באתר, כמות הדפים הנצפים, ועוד. את הפונקציה החדשה צריך יהיה לאפשר מתוך הגדרות הפרופיל של האתר, והתוצאות יופיעו באזור התוכן (content) של הדוחות.

עדכון נוסף צפוי בתוספת יכולת של מעקב אחר אירועים (event tracking) שנועדו לאפשר מעקב אחר פעילות הגולשים שאינה יוצרת דף נצפה חדש (בעיקר מדובר בפעילות באמצעות ajax, פלאש או סרטוני מולטימדיה). בשלב זה מדובר בבדיקות ביטא של היכולת החדשה. בכדי לאפשר את הפונקציה החדשה, בעל האתר יצטרך להחליף את קובץ ה-javascript המורץ כיום על מנת להפעיל את אנליטיקס (urchin.js) בקובץ חדש (ga.js). גם יכולות נוספות בנושא מעקב אחר פעילות הגולש יוכנסו בעתיד אל ga.js, ולכן סביר להניח כי רוב בעלי האתרים יבצעו את השינוי בעתיד. עם זאת, אם אתם מרוצים מרמת הסטטיסטיקה אותה אתם מקבלים כיום, אין צורך לבצע את השינוי.

השינוי השלישי הוא הכנסה של בדיקת ביטא של יכולת המאפשרת מעקב אחר לחיצה על קישורים יוצאים מן האתר (outbound links), כלומר קישורים אל אתרים אחרים. המערכת תאפשר לבעל האתר לדעת על אילו קישורים אל אתרים אחרים לחצו הגולשים. פונקציה זו תחליף את פונקציית "Urchin Tracker" שביצעה את המעקב עד היום (במידה והיא אופשרה כמובן). אגב, גם פונקציה חדשה זו תדרוש מעבר אל קובץ ga.js החדש.

הדבר האחרון שצפוי בעתיד הקרוב הוא הוצאה של גירסת ביטא של מערכת urchin, שתהיה מערכת דומה לאנליטיקס של גוגל, אך תרוץ על שרתי הלקוח. לא ברור עדיין מה תהיה עלות המערכת החדשה.