סקירת העדכון בכלי הבדיקה לנתונים מובנים של גוגל

לפני כחודש הוכרזה הגירסה החדשה של כלי הבדיקה לנתונים מובנים (Structured Data Testing Tool) של גוגל. מדובר בכלי שמטרתו לאפשר למנהלי אתרים לבדוק האם המידע שבאתר שלהם מסומן ומתוייג כראוי עבור מנועי החיפוש השונים. סימון ותיוג נכון של המידע באתר מאפשר למנועי החיפוש לזהות את פרטי המידע השונים בדף, ולאנדקס את המידע בצורה מדוייקת יותר. מן הצד השני, דפים בהם קיים מידע מתוייג ומסומן מופיעים בתוצאות החיפוש של גוגל כתוצאה "משופרת", אליה מתווספים פרטי מידע שימושי לגולש, ההופכים את תוצאת החיפוש המשופרת לבעלת סיכוי גבוה יותר להיבחר בידי הגולש.

במידה וגוגל מחליט כי האתר בו מוצג המידע הינו סמכותי מספיק, הוא עשוי לאסוף את המידע המצוי בו, ולכלול את המידע בתוך גרף המידע של גוגל (Knowledge Graph).
סוגי המידע אותם ניתן לסמן עבור מנועי החיפוש מוגדרים מראש באמצעות אירגון המשותף לגוגל ולמנועי חיפוש נוספים, הנקרא schema.org. סימונים מוכנים מראש קיימים לסוגי מידע רבים, כגון סרטים, מתכונים, אירועים, אירגונים, אנשים, מקומות, עסקים, מוצרים, ביקורות ועוד.

אז מה חדש בגירסה החדשה?

כלי הבדיקה לנתונים מובנים של גוגל

מטרתו של הכלי המחודש היא לאפשר לבעל האתר לראות כיצד מנוע החיפוש גוגל מפרש את המידע המתוייג באתר, ולאתר בעיות או שגיאות בסימון ותיוג המידע. הכלי החדש מוסיף תמיכה בזיהוי מידע המסומן בשיטת JSON-LD החדשה, כולל בדפים העושים שימוש ב-HTML דינמי (Dynamic HTML).

היתרון הגדול של הכלי החדש הוא בכך שהוא מציג בצד אחד של המסך את קוד המקור (HTML) של הדף, ובצד השני את הרכיבים המסומנים שאותרו בדף, כולל בעיות ברכיבים אלו במידה ואותרו כאלה. הבודק יכול עתה ללחוץ על השגיאה שנמצאה או על הרכיב אותו הוא מעוניין לבדוק, והמערכת מציגה לו את המקום בקוד ה-HTML בו מופיע הרכיב, כולל סימון של האזור השגוי בקוד. היתרון הופך אפילו למשמעותי יותר מאחר ומעתה ניתן לבצע שינוי בקוד המקור בצד אחד, לבדוק האם השינוי מבטל את הבעיה עוד לפני שמבצעים את השינוי באתר עצמו, וכאשר הקוד תקין להעתיק אותו ולהעביר אותו ישירות אל מפתח האתר.

תוספת מוצלחת נוספת היא היכולת לראות דוגמאות קוד לסוגים שונים של מידע מסומן כבר מתוך הכלי עצמו.

GSDT-examples

במקביל לשיפור בכלי עצמו, ערכו אנשי גוגל גם עדכון למערכת העזרה והגדרת המדיניות של המערכת, בכדי להקל על בעלי האתרים להבין את המצופה מהם.

עם זאת, בכלי החדש יש חסרון אחד משמעותי, והוא שבניגוד לגירסה הקודמת, בגירסה החדשה הוסרה האפשרות לראות תצוגה מקדימה של תוצאת החיפוש של האתר בהתאם למידע המסומן.

נשארים בלופ

הרשמו לניוזלטר שלנו ועדכונים חמים מכל מה ששיווק דידיגטלי אצלכם במייל

אודות המחבר

1 תגובות

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד קצת ואתם בדרך לקידום אתרים טוב יותר

מלאו את כל הפרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי. 
רוצים לדבר איתנו על נושא אחר? צרו קשר מכאן