זמן קריאה: 6 דקות

יצא לכם פעם לחפש את השם שלכם או את שם העסק שלכם בגוגל וראיתם שבין התוצאות הראשונות עולה תוצאה שלילית שלא בדיוק מחמיאה לכם? אתם כנראה לא היחידים.

החדשות הטובות הן שאפשר להעלים תוצאות לא מחמיאות מגוגל. החדשות הרעות הן שזה מצריך לא מעט עבודה, ידע בקידום אתרים ויצירתיות.

פעולת הדחיקה הזו,  של התוצאות השליליות מהדף הראשון בגוגל, היא הדרך האפקטיבית ביותר לנהל את המוניטין של החברה/עסק שלכם ואיך שהוא נראה בעיני לקוחות או משקיעים פוטנציאליים.

ניהול מוניטין במרחב הדיגיטלי מדבר על הרושם שאנחנו רוצים ליצור על עצמנו ברשת בכלל ובגוגל בפרט. אם מדובר בסיקור לא מחמיא, תביעה משפטית שחשוב להעלים, ביקורת צרכנית ואפילו פדיחות מהעבר וזה מופיע בגוגל, כנראה שאפשר להעלים את זה על ידי "דחיקה" של התוצאה מהעמוד הראשון בגוגל.

תוצאה שלילית בגוגל – קווים לדמותה

בדרך כלל התוצאות שתרצו להעלים מגוגל יעלו כשמחפשים את שם העסק שלכם, את שם אחד העובדים או המנהלים בחברה או כשיחפשו ביקורות אודות העסק שלכם. אתם עשויים להיתקל בכמה סוגים של תוצאות שתרצו להעלים:

  • פרסום כתבה אשר מציגה את העסק או מנהל בעסק באור שלילי 
  • מאמרי דעה בבלוגים המציגים אתכם באור שלילי
  • פרסום כתבה או מאמר שיימינג באתר חדשות
  • סרטון יוטיוב שמותח עליכם ביקורת ועולה כמשחפשים את השם שלכם
  • פרסום פוסט שלילי בפורומים
  • פרטי תביעה משפטית המערבת אתכם או את שם העסק
  • ביקורות לא מחמיאות על העסק או המוצר שלכם בגוגל או בפייסבוק
  • דירוג נמוך מהלקוחות ב Google My Business

כולם משתמשים בגוגל

כנראה לא אחדש לכם יותר מדי כשאומר שגוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי בעולם וכמובן בישראל. בישראל אגב, הוא מחזיק נתח של בערך 99% משוק החיפוש. במילים אחרות, 99 מכל 100 חיפושים המתבצעים בישראל, קורים בגוגל.

כמה זמן ניהול מונטין ברשת לוקח?

לפני שנבין אם מדובר בבעיה כרונית אשר מצריכה טיפול שוטף או באירוע נקודתי, כדאי שנבין מה היקף הבעיה עימה אנחנו מתמודדים.

פצצה מן העבר – מדובר בתוצאה שלילית אחת ויחידה (או מספר קטן של תוצאות), שככל הנראה לא תגרור אחריה סיקור או עניין נוסף. למשל, ביקורת רעה ולא אופיינית מלקוח, תיק משפטי שכבר נסגר או כל נושא מהעבר שאין בן עניין ציבורי מתמשך. תוצאה כזו בדרך כלל לא תוביל ליצירת אזכורים שליליים נוספים ברשת אך חשוב להעלים אותה.

פרשיה מתגלגלת – מדובר בנושא חם שצובר כותרות וכנראה לא ידעך בקרוב. למשל, פרשיית איל גולן שסוקרה בהרחבה ובתדירות בתקשורת שמשיכה לייצר כותרות ועניין ציבורי עד היום.

במקרה של תוצאה שלילית חד פעמית, בדרך כלל מדובר בטווחים של מספר חודשים עד חצי שנה, בתלות בחוזק האתר בו מופיעה התוצאה השלילית. מאמר פופולרי באתר חדשות מוכר, למשל, קשה יותר לדחיקה בגוגל מאשר בלוג של תמהוני שהחליט שלא באתם לו בטוב.

במקרה של פרשיה מתגלגלת שעוד מייצרת כותרות, כנראה שנדרש לדחוק תוצאות זמן מה לאחר מות הפרשיה והעניין הציבורי בה.

אזרחי האיחוד האירופי? הרווחתם – הזכות להישכח

עוד סיבה להוציא את הדרכון האירופאי שאתם מדברים עליו כבר כמה שנים טובות ולא באמת מוציאים. פסיקה של בית הדין האירופי לצדק מעניקה לאזרחי האיחוד את הזכות להישכח ומאפשרת לכל אזרח באיחוד להגיש בקשה להסרת תוצאה לא רצויה מגוגל, כל עוד היא עומדת במספר קריטריונים ועבור חיפושים המתבצעים בגבולות אירופה בלבד.

9 דברים שאתם יכולים לעשות עוד היום כדי לדחוק תוצאות שליליות מגוגל

  1. הקמת אתר אישי – אם עדיין אין ברשותכם אתר אישי, אז זה הזמן להקים אחד! במיוחד אם מדובר באושייה או בעל עסק, הקמת אתר אישי משלכם זה בהחלט נכס חיובי אשר תורם למוניטין שלכם
  2. פתחו/תחזקו כרטיס עסק בגוגל לעסק שלי – המדריך המצוין של מוש יסביר לכם איך
  3. פתיחה או עדכון כרטיסי עסק באינדקסים שונים – פתחו כרטיס עסק באיזי, דפי זהב או B144 או אינדקס מקצועי בתחום שלכם וחזקו אותו עם כמה שיותר מידע איכותי ועדכני. לכרטיסים הללו סיכוי להתברג בתוצאות החיפוש על שם המותג או העסק שלכם
  4. פתיחת או עדכון שוטף של חשבונות הסושיאל שלכם – דאגו לפתוח עמוד פייסבוק על שמכם או פתחו עמוד עסקי של העסק שלכם. פייסבוק הינו אתר סמכותי מאוד בעיני גוגל ויכול להתברג מהר בתוצאות החיפוש. אותו הדבר בלינקדאין – תוכלו לפרסם מאמרים בנושאים הקשורים אליכם או לעסק שלכם בחשבון הלינקדאין
  5. הקמת בלוגים חינמיים – ישנן המון פלטפורמות שתוכלו להשתמש בהן למען מטרה זו כמו – WordPress.com (הסירו לא מזמן את האפשרות החינמית), קפה דה-מרקר, תפוז ועוד. הבלוג עשוי לעלות בתוצאות החיפוש על שממכם וגם יכול לשמש אתכם לחיזוק נכסים אחרים שהקמתם על ידי הוצאת קישורים
  6. העלאת תכנים באתרי חדשות- העלאת תוכן חיובי לאתרים חזקים עם המון תנועה כמו כלכליסט, YNET, וואלה וכדומה, תביא לתוצאות להופיע במהירות במיקומים גבוהים בגוגל
  7. שדרגו נכסים קיימים בשליטתכם – חלק לא פחות חשוב הוא עיבוי הכנסים עם תוכן רלוונטי ואיכותי
  8. פתיחת ערך בויקיפדיה – אמנם ערכים בויקיפדיה צריכים לעמוד בסט דרישות מחמיר מאוד על מנת להישאר בויקיפדיה, אך למותגים מוכרים ועמודי תווך בתעשיה יכולים לפתוח ערך על שמם שככל הנראה יופיע בגוגל
  9. פניה למקור בבקשה להסיר את התוכן השלילי – כן, גם זו אפשרות! לפעמים מספיקה פניה מנומקת ומנומסת כדי לגרום להסרת אזכור שלילי אודותכם, אז נסו בנועם לפני שאתם מקפיצים עורך דין

קישורים רבותיי קישורים

יצרתם או איתרתם נכסים אודותכם שאתם רוצים שיתברגו גבוה יותר בגוגל במקום תוצאות שליליות? עכשיו צריך לחזק אותם עם קישורים חיצוניים. גם היום בשנת 2019 בואכה 2020 קישורים נכנסים הם פקטור משמעותי בדירוגים בגוגל וחלק מהנכסים שיצרתם או השבחתם יצריכו קישורים כדי לחזק אותם.

תחילה חשוב לחזק באמצעות קישורים את התוצאות החיוביות שמופיעות ישירות מתחת לתוצאה השלילית על מנת שנוכל לעלות עם הנכסים החיוביים ובעצם לדחוק את התוצאה השלילית למטה. אם אנחנו כבר בעמוד הראשון בגוגל עם משהו חיובי, חשוב למנף את הנצחונות המהירים הללו.

במקרה של החיפוש "אלכסנדר מיטרוביץ'", אפשר להראות שישנן תוצאות ניטרליות יותר שאפשר לחזק כדי שיעלו מעל התוצאה השלילית של אתר כלכליסט.

ככה צריך לעשות דחיקת תוצאות לאלכסנדר מיטרוביץ'

ככה צריך לעשות דחיקת תוצאות לאלכסנדר מיטרוביץ'



במקביל יש ליצור קישורים מאתרים חיצוניים גם אל הנכסים האחרים שיצרתם, כאשר חשוב מאוד להשתמש בנכסים שבבעלותכם כדי לחזק נכסים אחרים שאינם בבעלותכם. למשל, קישור לכתבה מחמיאה באתר חדשות מהאתר שלכם תחזק אותה במידה מסוימת, או קישור מהאתר שלכם אל דף הפייסבוק שלכם כנראה יגרום לו לעלות גבוה יותר בתוצאות החיפוש כאשר מחפשים את שם העסק.

קצרה היריעה מלהכיל את כל הנדרש על מנת לדחוק תוצאות מאתרים חזקים בגוגל, אבל לעיתים, במקרים קלים, הרשימה הזו תשים אתכם בדרך הנכונה אל דחיקת התוצאות השליליות.

בין אם אתם בעלים של חברה או אנשי מקצוע, המוניטין שלכם בגוגל הוא הנכס החשוב ביותר שלכם והוא נמצא בשליטתכם. במרבית המקרים, גם אזכורים שליליים שנוצרו שלא באשמתנו (וגם כאלו שכן), עלולים לגרום להרס רב. על מנת לצלוח את האתגר ולהמשיך לטפח את שמכם הטוב, חשוב לדעת לנהל את המוניטין ביד רמה.