גוגל מעדכנים סכמות חדשות – FAQ, How To ו-QA

באוגוסט 2018 גוגל אישרו 3 סכמות חדשות הנוגעות לנושא "שאלות ותשובות" ומדריכי How to.

3 הסכמות שעליהן דובר:

  • QA
  • FAQ
  • How To

איך זה ייראה? Akhil Agarwal הודיע על כך בטוויטר שלו, והציג את תמונת המסך שהוצגה שגוגל פרסמו אודות הניסוי בכנס בסינספור:

Q&a How to and FAQ Schema

 

נשאלת השאלה מה ההבדל בין סכמת ה-QA לבין סכמת ה-FAQ?

לאחר בדיקה, נראה שסכמת QA מיועדת לעמודים בהם הפוקוס הוא על שאלה אחת ועל התשובות עליה, לרוב בעמודים שהשאלות נוצרות ע"י הגולשים. ניתן לראות דוגמאות טובות לעמודים כאלה ב- Quora וב-Stackoverflow.
ראייה לכך היא באופן תצוגת סכמת QA (בצילום המסך, התמונה בצד שמאל). ניתן לראות (למרות שהתמונה מטושטשת) את רשימת השאלות של הגולשים ואפילו את ה-Top Answer.

לעומת זאת, סכמת FAQ מיועדת לעמודים בהם השאלות נוצרות ע"י האתר עצמו.
כלומר, עמודים בהם מוצגות שאלות ותשובות בצורת "שאלות נפוצות".
ניתן לראות זאת לפי התצוגה ב-SERP והשאלות/נושאים המופיעים.
לדוגמא:
30 Day Return Policy
Return Policy on Customized Orders
וכו'…
*שימו לב שזה מופיע גם בעמוד של Return Policy כך שהשאלות מתקשרות לסוג העמוד.
בנוסף, בניגוד לסכמת QA ישנו חץ מטה אשר (להערכתי) פותח את התשובה כבר ב-SERP ולא מעביר את הגולש לעמוד השאלה כמו בסכמת QA .

בשבוע שעבר, גוגל הודיעו על הרחבת התמיכה בתצוגה עשירה של תוכן שמסומן בסכמת ה- Q&A וכך זה ייראה:

qa-schema-example-screenshot

סימון נתונים בסכמת Q&A מתאים לעמודים הבנויים בפורמט של שאלות ותשובות, לרבות פורומים של מומחים, עמודי תמיכה ועזרה ועוד

סכמת How To-

לפי צילום המסך הימני ניתן לראות שבעמוד הספציפי שגוגל הציגו כדוגמא לשאילתה "How to build a deck" מופיעים מספר השלבים 8 steps, זמן הביצוע 8-10 hours ולאחר מכן, ישנם מלבנים עם חץ תחתון אשר פותחים ב-SERP הסבר גם כן.

* לדעתי על מה שנפתח בעמוד תוצאות החיפוש לא יהיה "מלא" אלא יוצג רק חלק קטן ממה שמוצג בדף עצמו כמו Featured Snippet שמסתיים בשלוש נקודות ובמידה והגולש רוצה לראות עוד הוא עובר לאתר.

סכמת FAQ ב-JSON LD עדיין לא אושרה ע"י גוגל .

במידה ותרצו לראות דוגמא לשילוב סכמת HowTo, בתחתית הקישור המצורף, תחת ה-examples תבחרו JSON LD

לסיכום
נראה שבהמשך למגמה בה גוגל מעוניינת להציג כמה שיותר מידע בתוצאות החיפוש, גם במקרה של הסכמות החדשות גוגל גורמת לנו ליישר קו עם חזונה.

מצד אחד, הטמעת הסכמות יכולה לעזור לאתר שלנו להתברג במקום הראשון ולעזור לנו להציף את התוכן שלנו לגולש (בתקווה שזה יתעניין בקריאה של תוכן נוסף ויקליק על האתר שלנו) .
מצד שני, הצגת המידע ישירות בדף תוצאות החיפוש של גוגל ויישור קו עם המגמה המתפתחת של תצוגת המידע באופן מהיר ללא צורך בקליק למעבר לאתר, עשויה להביא פחות ופחות גולשים לאתרים שלנו.

בעלי העסקים ומקדמי האתרים יצטרכו לנצל ולהפיק את הטוב ביותר מהאפשרויות שגוגל מאפשרת להם ובכך לגרום ללקוחות הפוטנציאלים להגיע לאתר בדרכים חדשות.

 

נשארים בלופ

הרשמו לניוזלטר שלנו ועדכונים חמים מכל מה ששיווק דידיגטלי אצלכם במייל

אודות המחבר

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד קצת ואתם בדרך לקידום אתרים טוב יותר

מלאו את כל הפרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי. 
רוצים לדבר איתנו על נושא אחר? צרו קשר מכאן