זמן קריאה: 10 דקות

אז למה וידאו?

אז מה יש בסרטונים שתופס כל-כך את הקהל? בואו נתחיל עם זה שכל וידאו, כשנעשה נכון, בדרך כלל יהיה יותר מעניין ומושך מטקסט רגיל. וידאו בעצם מכיל את הכל: ויזואליה, סאונד, הוא כולל בתוכו טקסט, תמונה, זה זז….יש בו הכל. ע"פ דוח מצב האינטרנט של בזק מ- 2017 מסתבר של- 46% מהגולשים ביוטיוב אפילו מקבלים את הפרסומות ביו טיוב באופן חיובי.

היתרונות של סרטון שיווקי

בסופו של דבר כל מותג צריך שיהיה לו סיפור. בעזרת סיפור אנחנו יכולים לרגש, להשפיע, ליצור אמון, להסביר נושאים מורכבים ועוד. בתור משווקים או בעלי עסקים, אנחנו חייבים לתקשר עם הקהל בצורה שבה הוא מעוניין לקבל מידע. הוידאו מאפשר לנו בדיוק את זה. אלו היתרונות הבולטים שלו:

  • סרטון וידאו יכול לסייע בבניית אמון
  • סרטוני וידאו עוזרים להגדלת זמן השהייה באתר
  • סרטוני וידאו מעודדים engagements בכמה רמות.
  • סרטוני וידאו מעודדים שיתופים
  • סרטוני וידאו עובדים בצורה מדהימה בקמפיינים
  • נראה שמנועי החיפוש אוהבים סרטוני וידאו

איזה סוג של סרטון לעשות?

כאשר מחליטים ללכת על שיווק בעזרת סרטון וידאו, ההתלבטות הראשונה היא איזה סרטון לעשות.
אני מציע להתחיל עם מה שכבר עובד אצלכם באתר. איזה סוג של עמוד מקבל הכי הרבה תנועה? האם זה הבלוג שלכם? אם כן, אילו עמודים בבלוג? זה יכול להיות גם דווקא עמוד המתעד לקוחות מרוצים או מדריך כלשהו. מצאו את התוכן שעובד הכי טוב אצל הלקוחות שלכם והפכו אותו לסרטון.

אלו סוגי סרטונים הנפוצים ביותר:

1. עדויות של לקוחות מרוצים
2. הדגמת מוצר
3. סרטון הסברה או מדריך
4. ראיונות עם מנהיגי דיעה בתחום
5. שידור ישיר או וובינר
6. סרטוני סיקור אירועים

כשאתם בוחרים את סוג הסרטון, תחשבו על חוויית המשתמש שאתם רוצים להעביר את הקהל שלכם. האם זה יהיה טיזר קצר שישאיר טעם של עוד או סרטון קצר שמעביר מסר במהירות או דווקא סרטון ארוך שיגרום לקהל שלכם להישען אחורה ולהירגע? או אולי בכלל זה סרטון מאחורי הקלעים? זכרו שהסרטון הראשון שלכם לא חייב להיות יצירת מופת באורך 3 דק'. גם סרטון באורך 15 עד 30 שניות יכול לעבוד מעולה.

עוד משהו שחשוב לחשוב עליו לפני שמתחילים לתכנן את הסרטון, זה איפה הוא יהיה מוצג: באתר, בקמפיין ממומן, בניוזלטר, יוטיוב או ערוצי המדיה החברתית. למרות שאנחנו נדבר במאמר הזה על קידום דרך יו טיוב, חשוב מאוד לא להסתפק ביו טיוב בתור האסטרטגיה השיווקית שלכם.

למרות כל הפיצ'רים השיווקיים הקיימים בערוץ, חשוב לזכור שאין לכם שליטה מלאה על האתר ועל ההסחות דעת שהוא מציג.

למה יוטיוב?

יוטיוב הוא יותר ממנוע חיפוש. הוא מקור של תוכן מבדר ואינפורמטיבי והיום הוא הופך להיות כלי משמעותי מאוד של משווקים. חשוב לזכור, יוטיוב הוא יותר מעוד פלטפורמה להפצת סרטוני וידאו. הוא רשת חברתית. ניצול העניין הזה מהווה שירות לקוחות מעולה לגולשים, שיכולים להפוך ללקוחות פוטנציאלים חדשים.

בסופו של דבר, להיות נוכח במנוע החיפוש של יוטיוב לא רק יתרום לקידום האתר שלכם, הוא גם יספק לכם דרך מעניינת ומיוחדת להעביר את המסר שלכם לגולש.

אז בואו נתחיל מההתחלה – איך פותחים ערוץ יוטיוב?

בעצם אם יש לכם חשבון גוגל, אז יש לכם כבר ערוץ יוטיוב. השאלה היא איך גורמים לערוץ יוטיוב שלכם להיראות כמו אחד כזה. אז בואו נתחיל.

עיצוב הערוץ
כשאתם בחשבון שלכם בגוגל היכנסו ליוטיוב ואז לחצו על הפרופיל שלכם ובתפריט שיפתח לחצו על My Channel

בעמוד החדש שיפתח, לחיצה על Customize channel תביא אותנו לעוד עמוד חדש, שיאפשר לנו לעצב את העמוד

אפשר לעצב גם את אייקון הערוץ (זה כמו התמונת פרופיל שלך בפייסבוק)

גוגל ממליצים להשתמש בתמונה ברזולוציית 800X800

ואת התמונה הרוחבית שנקראת Channel art

שמומלץ להעלות תמונה בגודל 2560X1440 פיקסלים.

שימו לב, תמונת ה- Channel art משדרת את המסר והאווירה של הערוץ שלכם ולכן כדאי לנסות להשקיע ולהיות יצירתי ולא רק להכניס את הלוגו.

עיצוב הערוץ למשתמשים חדשים וישנים

אם נחזור ל – My Channel, לחיצה על YouTube Studio תביא אותנו לאיזור ניהול הערוץ.

בניהול ערוץ יוטיוב יש אפשרות די מגניבה לעצב אותו בצורה אחת למשתמשים מנויים ובצורה שניה למשתמשים שאינם מנויים בערוץ. המשמעות היא שאתם יכולים להכין טריילר לעמוד הבית של הערוץ ולתכנן כך שהוא יופיע רק כאשר משתמש שהוא לא מנוי נכנס לערוץ. משתמש מנוי שיכנס לעמוד הבית של הערוץ יראה סרטון אחר שתגדירו (למשל הסרטון האחרון שעלה).

ניתן להגיע לשם ע"י לחיצה בתפריט הצדדי על Other Features ושם על Customize Channel

בחלון החדש שיפתח לנו נראה 2 לשוניות: למנויים חוזרים ולמבקרים חדשים. בכל אחד נגדיר את הסרטון המתאים.

איזור האודות
באיזור ה'אודות' מלאו את תיאור הערוץ. תארו את החברה ואת הערוץ והוסיפו מיילים וקישורים לאתרי החברה ולרשתות החברתיות. מנועי החיפוש סורקים את האיזור הזה כשהם קובעים איך לדרג את הפרופיל שלכם, אז זה מקום מעולה להכניס מילות מפתח.

אז איך מקדמים סרטונים ביוטיוב

אלה הקריטריונים שיוטיוב מסתכלים עליהם בדירוג מיקומי סרטונים:
● תגית כותרת
● זמן צפייה בסרטון ובערוץ היוטיוב של הסרטון
● תגית תיאור
● תגיות מילות מפתח
● אורך הסרטון
● כמות המנויים שנרשמו לערוץ לאחר צפייה בסרטון
● מעורבות (תגובות, לייקים, שיתופים וכו')

קידום סרטון יוטיוב – מאחורי הקלעים

עבודת הקידום מחולקת ל-2 שלבים: הבאת הגולש לסרטון והארכת זמן השהייה שלו בערוץ. ככל שתחזיק את הגולשים יותר זמן ביוטיוב, יוטיוב ידרגו את הסרטון או הערוץ שלך יותר גבוה.

הבאת צפיות לסרטון

המטרה שלכם בשלב הזה היא לתת מידע לגולשים (ולמנועי החיפוש) על הסרטונים שלכם. ניתן לעשות את זה בעזרת:

  • הכותרת הראשית של הסרטון
  • התיאור
  • תגיות מילות המפתח
  • הקטגוריה אליה הסרטון שייך
  • תמונת הסרטון
  • תרגום הסרטון.

הטמעת המידע הנכון בכל המקומות האלה יעזור לכם לשפר את דירוג הסרטון.

אז ב- SEO כמו ב- SEO, נתחיל כרגיל עם מחקר מילות מפתח

הצעד הראשון בקידום הסרטון שלכם יהיה למצוא את הביטויים שאתם רוצים להופיע עליהם. הביטוי צריך להיות ביטוי רלוונטי, מחופש ולא תחרותי מידי.

נקודת התחלה טובה למחקר מילות מפתח, יהיה בשורת החיפוש של יוטיוב. פשוט כתבו את הנושא העיקרי שלכם בשורת החיפוש ושימו לב להצעות שיוטיוב מציע. ההצעות האלה מבוססות על חיפושים אחרונים שנעשו בנושא.

כדאי לחזור על פעולה זו גם במנוע החיפוש של גוגל.
להרחבת רשימת מילות המפתח שלכם ובדיקת איכות הביטויים, מומלץ להיכנס למאמר שלנו על מציאת מילות מפתח

כותרת
הכותרת תהיה הדבר הראשון שהגולש יראה כשימצא את הסרטון בתוצאות החיפוש של גוגל או יוטיוב, אז חשוב לדאוג שתהיה ברורה, מסקרנת ומזמינה. זה מקום נפלא להשתמש במילות חיפוש שבחרתם לקדם. שימו לב שהכותרת שלכם לא תהיה מעבר ל-60 אותיות, כדי שלא תקטע שהסרטון מופיע בתוצאות החיפוש.

תיאור הסרטון
בעיקרון אין ממש הגבלה על כמות האותיות בשורת התיאור, אבל יש לשים לב לכך שבתוצאות החיפוש, יוטיוב מראים רק את שתי השורות הראשונות של התיאור. בסרטון עצמו הוא יראה רק את שלושת השורות הראשונות ואחרי יוסיף כפתור ללחיצה Show more לטובת אלה שירצו לקרוא עוד
אז חשוב להכניס לשם קריאה לפעולה, קישורים חשובים וקופי חזק שמושך את הגולשים ללחוץ.

תגיות
זה המקום להכניס את כל הביטויים החזקים שמצאתם. התגיות משמשות בעיקר כדי לשייך את הסרטון שלכם לסרטונים אחרים המוצגים ביוטיוב. שימו את התגיות הכי חשובות שלכם בהתחלה.

הגדרת קטגוריה
לאחר העלאת הסרטון, יוטיוב יאפשר לכם לבחור את הקטגורייה אליה הסרטון שייך. זה נמצא ב- “Advanced settings". הגדרת הקטגוריה של הסרטון תעזור לכם לקשר את הסרטון עם תוכן אחר המוצג לקהל.

תמונה ממוזערת (Thumbnail)
התמונה המזערית של הסרטון שלכם היא הדבר העיקרי שישכנע את הגולש להיכנס לסרטון, כשייחשפו אליו ברשימת התוצאות. מדובר בקריטריון שיהיה לו השפעה גדולה על ה- CTR שלכם. בעיקרון גוגל יציע לכם 3 תמונות אקראיות מתוך הסרטון עצמו, כדי שתטמיעו בתור תמונה ממוזערת, אבל אתם יכולים (ועדיף) גם לעצב תמונה בעצמכם.

לוגו
יש לכם אפשרות להוסיף לוגו שיעלה באופן אוטומטי בכל הסרטונים. בתפריט הפרופיל לכו ל YouTube Studio

לחצו על Settings בתפריט הצדדי של המסך למטה
יפתח לכם חלון חדש, שם תעברו ללשונית Other settings ושם תבחרו את Channel branding

וזה יוביל אתכם לעמוד חדש עם כפתור אחד: Add a watermark. פשוט לחצו עליו ותעלו את התמונה.
התמונה צריכה להיות שקופה, מרובעת ובגודל 50X50 פיקסלים. עדיף תמונת PNG או GIF ושלא תעבור את ה- 1 מגה.

כתוביות ותרגום
היום כשאנשים נמצאים יותר ויותר במובייל, הם בעצם מקבלים תכנים תוך כדי שהם עושים משהו אחר. הרבה פעמים הם יכולים לצפות בסרטון ללא סאונד. חייבים לקחת גם את זה בחשבון. לא רק שתרגום עוזר לגולשים, הם גם עוזרים לאופטימיזציה של הסרטון בכך שאתה יכול להדגיש מילות מפתח בתוכם.
הטמעת כתוביות בסרטון נעשית דרך ניהול סרטונים. פשוט ב- YouTube Studio נכנסים לקטגוריית Videos , בוחרים את הסרטון הרצוי ושם תהיה לנו אפשרות להוספת כתוביות לפי תזמון.

ועכשיו שהבאתם קהל לסרטון – מה הלאה?

אז עד עכשיו דיברנו איך לסייע למנועי החיפוש ולגולשים להבין על מה הסרטון שלכם. עכשיו נדבר על איך להחזיק אותם בערוץ שלכם

כרטיסים ומסכי סיום
כרטיסים ומסכי סיוםCards & End screens) (הם מעין מרובעי התראה גרפיים קטנים שמופיעים בצד ימין למעלה של הסרטון ומטרתם לעודד את הגולש להמשיך לגלות עוד תוכן בערוץ שלך או פשוט להכיל קריאה לפעולה כמו להיכנס לאתר שלכם. אפשר להכניס עד 5 כרטיסים בסרטון. אם אתם מעוניינים להשתמש בכרטיסים חשוב להשאיר מראש מקום בתמונה בשבילם.

פלייליסטים
אם סרטוני הוידאו שלך נעשים תחת נושאים שונים וקבועים, תוכל להשתמש בפלייליסטים כדי לארגן אותם. פלייליסטים בעצם מאפשרים לך לחבר יחד כמה סרטונים מהערוץ שלך ומשל אחרים.

פלייליסטים לא רק עוזרים לך לארגן את סרטוני הוידאו בערוץ שלך, הם גם מעודדים את המשתמש להישאר בערוץ שלך. היתרון הבולט במיוחד אצלם זה שהם מופיעים בנפרד התוצאות החיפוש ובכל מהווים עוד דרך להופיע במנוע החיפוש של יוטיוב.

ניתוח הצפיות בערוץ
יוטיוב מאפשרים לכם גם לנתח את ביצועי הסרטונים שלכם. זה דבר חשוב מאוד, כי בעזרת הניתוח הזה תוכלו לשפר את איכות הסרטונים שלכם ולזהות אילו מהם עובדים ואילו לא ובכך להגדיל את הרווחיות שהם מייצרים לכם. כמו בגוגל אנלטיקס גם פה יש פרמטרים כמו דמוגרפיה, מקורות תנועה, כמות נרשמים לפי תקופה וכו'.

אלה הפרמטרים הכי מומלצים לבדוק:

1. View Count – השאלה הבסיסית והראשונה שמשווקים שואלים, אבל היא יכולה גם להטעות, כי צפיות לא בהכרח יביעו על המרות
2. Watch Time – זמן צפייה – כמה זמן כל הצופים בילו בסרטונים שלכם. ככל שזמן הצפייה שלכם יהיה ארוך יותר, יוטיוב ידחפו אתכם יותר.
3. Audience Retention – אחוז הגולשים שעזבו או צפו בכל רגע נתון בסרטון.
4. Engagement – מודד את מידת מעורבות הקהל: תגובות, שיתופים, לייקים וכו

בגלל שהפרמטרים האלו מראים עד כמה הסרטונים שלכם איכותיים ויוצרים מעורבות אצל הקהל. חשוב לזכור שבסופו של דבר, יוטיוב הוא רשת חברתית וזה אומר שמעורבות הגולשים היא חשובה מאוד.
בנוסף, מומלץ לבדוק גם את הביצועים באתר של ביקורים המגיעים מהסרטונים שלכם – האם הם ממירים, האם הם מביאים את הקהל הנכון? חשוב מאוד למדוד את התוצאות לפי המטרות שהגדרתם לאתר שלכם.