ב-17/03/2020, פרסמה חברת גוגל בבלוג שלה פוסט בנושא שינוי סכמת Event בעקבות נגיף הקורונה.
כפי שכולנו חווים, מצב התרבות בעולם בכלל ובישראל בפרט עצר מלכת. אירועים רבים התבטלו ומתבטלים, חלק נדחים, ויש כאלו שעוברים לפורמט אינטרנטי. בגוגל הרימו את הכפפה והבינו כי יש לתת לקהל רוכשי הכרטיסים מידע עדכני ורלוונטי בנוגע לאירועים אלו.
בשל כך, הוסיפה חברת גוגל מספר רכיבים בסכמת Event על מנת לעדכן את האירועים הללו.

עדכון סכמת Event – סטטוס אירוע

  • אירוע שבוטל – EventCancelled – יש לשמור על תאריכי ההתחלה והסוף של האירוע.
סכמת event - סימון אירוע שבוטל
סכמת event – סימון אירוע שבוטל
  • אירוע שנדחה (ולא ידוע התאריך החדש) – יש לשמור על תאריכי ההתחלה והסוף של האירוע. רק לאחר שתדעו את התאריך החדש, עדכנו אותו בתאריך המקורי מחדש. בינתיים, יש לעדכן את הפרמטר EventPostponed. לאחר היוודעות התאריך החדש של האירוע, יש לשנות את סטטוס האירוע ל-EventReschedlined ולעדכן מחדש את תאריך ההתחלה והסוף של האירוע. כך הבוט של גוגל יידע כי הוגדרו תאריכים חדשים לאירוע שנדחה.
סכמת event - סימון אירוע שנדחה ללא תאריך חדש
סכמת event – סימון אירוע שנדחה ללא תאריך חדש
  • אירוע שנדחה (וידוע המועד החדש) – יש להחליף את תאריכי ההתחלה והסוף המקוריים בתאריכים החדשים שנקבעו.
  • אירוע שעבר ל-Web – יש לשנות את סטטוס האירוע לפרמטר EventMovedOnline.

סימון אירועים שהם מקוונים בלבד

תופעה הצוברת תאוצה בימים האחרונים כאשר אתרי חדשות, אפליקציות ורשתות החברתיות מעבירים בשידור חי הופעה של אמנים. חברת גוגל מתייחסת בפוסט גם לנושא זה ומסבירה כי אם אירוע מתקיים רק ברשת ה-web יש לבצע את ההגדרות הבאות:

  • יש להגדיר במיקום האירוע את הפרמטר VirtualLocation.
  • יש להגדיר את הרפמטר eventAttendanceMode ל- OnlineEventAttendanceMode.
סימון virtual location לאירוע מקוון
סימון virtual location לאירוע מקוון

הערה: הפרמטר VirtualLocation עדיין בפיתוח מצד גוגל אך החברה מאשרת כי ניתן להשתמש בו.

הסבר למפתח על הטמעת Virtuallocation

וכמובן, לעדכן את גוגל בשינוי

חברת גוגל מבקשת לעדכן אותה אם יש שינוי בסכמת Event לפי מה שציינתי בפוסט. הדרך המומלצת ביותר לעדכן את הבוט של גוגל היא דרך ה-sitemap.


אז תזכרו, זה לא נגמר עד שהגברת השמנה שרה! או כמו שאמר הזמר טונה – "גם זה יעבור"