הרבה שואלים אותי איך לקדם אתר באינטרנט, ומהו הצעד הראשון שיש לבצע למען קידום ראשוני. החלטתי לנצל את זכייתו של לופה, אחד מלקוחות SEO ישראל, על מנת לנתח את אותו צעד ראשון הכרחי של כל חברת סטארט אפ. האתר מציע הזמנת ספרי תמונות אשר מעוצבים על ידי הגולש.
אז קודם כל מגיע מזל טוב והמון איחולים ליורם, מייסד לופה, על הזכייה בתחרות העסקים הקטנים של ידיעות אחרונות ואורנג'.
אז מהו סוד קידום אתרים, וכיצד צריך להתחיל כל קידום אתר? איך לופה הצליח איפה שאתרים אחרים כה רבים נכשלו? חשוב להבין שיש אלמנט ראשוני בקידום אתרים שמקדים אלמנטים אחרים, כגון אופטימיזציה של קוד האתר, או בניית מערך של קישורים. אני מדבר על הרעיון שעומד מאחורי הקמת אתר האינטרנט. במסגרת מדריך קידום אתרים זה אנסה לפרט אילו רעיונות לאתרים הם רעיונות מנצחים. אם אתם מחפשים מדריך מקיף וכללי יותר, אתם מוזמנים למדריך קידום אתרים שכתבתי באתר של החברה.
ייחודיות האתר תורמת לסיכויי הקידום שלו
כמעט כל מי שאני מכיר שעובד בתחום האינטרנט חושב להקים אינדקס אתרים או פורטל. אינדקסים צצים לאחרונה ברשת כמו פטריות לאחר הגשם. לרוב אתרים אלו אין סיכוי להמריא כי הם לא מציעים שירות חדש שאינדקסים ותיקים וחזקים יותר לא הציעו בעבר לגולשיהם. אתרי האינדקס הקטנים לעולם לא יביסו את האינדקסים הגדולים, שמאחוריהם עומדים תקציבי עתק והשקעה טכנולוגית כספית עצומה. לעומת זאת, האתר של לופה הציע שירות ייחודי ושימושי מאוד לקהל רחב מאוד של גולשים. הרעיון היה פשוט אך גאוני- הרי מי לא היה רוצה להעביר את התמונות שמצטברות להן במחשב לספר תמונות כרוך שמעוצב לפי העדפתו האישית?
ומה אם האתר שלי הוא לא ייחודי?
אוקיי, אז לופה הצליח כי היה מאחוריו רעיון חדשני, מקורי ושימושי. מה לגבי עסקים רגילים שאין מאחוריהם רעיון מיוחד? נניח שבבעלותכם ספריית DVD, ואתם מעוניינים להקים לה אתר באינטרנט. אתר זה איננו ייחודי, מאחר ויש אתרי ספריות DVD אחרים. באמצעות מתן שירותים ייחודיים, שאתרי ספריות DVD מתחרים לא מציעים, אפשר להפוך גם את האתר הזה לייחודי. למשל – אפשר לבנות מערכת המלצות מתוחכמת לסרטים באתר, אשר תתחשב במאפייני הסרטים המושאלים של המנויים, תמליץ להם על סרטים אחרים מאותה קטגוריה, ואף תחבר אותם עם אנשים אחרים עם אותה העדפה קולנועית.
יש אינסוף רעיונות טובים לאתרים, אולם צריך סוג מיוחד של אנשים כדי להצליח להביא את הרעיון למימוש. קיימים שני סוגים של יזמים באינטרנט. יש את אלו שמחליטים ליצור אתר אינטרנט פופולרי מעין כמוהו, כזה שיניב המון כסף ממפרסמים, יחליף את פורטל וואללה, ויתוחזק בעלות אפסית. לאחר שהיזם מסוג זה מחליט שהוא רוצה לבנות את האתר שיעשה לו מיליונים, והוא כבר קונה דומיין ומשלם לחברות בנייה וקידום אתרים, רק אז הוא תוהה – אז מה אני אשים באתר שלי? לעומתו, יש יזמים שמוכנים להסתכן עם רעיון שהם מאמינים בו, לא רק בשביל הכסף, אלא גם בשביל לראות שהם יכולים להעפיל לפיסגה.
מובן שרעיון טוב לאתר איננו מבטיח הצלחה. אלמנטים אחרים חשובים כגון קידום ועיצוב האתר צריכים להתממש גם כן על מנת שהאתר אכן יצליח להתרומם. כדי לקדם אתר באינטרנט אפשר ללמוד את הפרטים הטכניים של קידום אתרים מהמדריכים המפורטים באתר שלנו, או להעזר בשירותים של חברת קידום אתרים, אולם לפני כן יש לוודא שיש לכם רעיון מאחורי האתר שלכם, רעיון שאתם מוכנים לעמוד מאחוריו.
