זמן קריאה: 4 דקות

במסגרת השתתפותי בכנס seo rally לקחתי חלק בהרצאה של לירז פוסטן וסדנה של רן מגל – שתיהן עסקו בקידום אתרים לשוק הבינלאומי. קיבלתי המון ידע וכלים וזו ההזדמנות שלי להעביר את המידע הלאה.

כשאנחנו מדברים על קידום אתרים בשוק הבינלאומי נכון להיום, אסטרטגיית הקידום שלנו עוסקת בעיקר בלוקליזציה.
חשוב מאוד שנשקיע זמן במחקר מילים מעמיק ובו נחליט מה אנחנו מקדמים ולמי אנחנו מקדמים. החיבור לקהל היעד הלוקאלי הוא קריטי וזאת על מנת שנדע כיצד זה משפיע לנו על ביטויי הקידום.
אסטרטגיית הקידום שלנו תשתנה משפה לשפה בהתאם ללוקאליות של אותה שפה ולכן נרצה גם למצוא אדם מקומי שיעזור לנו להבין כיצד יהיה הכי נכון לפנות לקהל היעד שלנו בשפה בה נצטרך לקדם.

שלושה דגשים עליהם חשוב להקפיד בקידום אתר בינלאומי

  1. Local content – התאמה של התוכן באתר באופן לוקאלי לאזור בו האתר מקודם. קשה מאוד לייצר תוכן לוקאלי טוב ולכן בן אדם מקומי יוכל לעזור לנו בתהליך זה. בסופו של דבר המטרה שלנו היא לגרום לגולש "להרגיש בבית" וזה יכול למנוע מאתנו לייצר טעויות שיורידו מהסמכותיות של האתר. חשוב לזכור שקיים הבדל מהותי בין לוקליזציה לתרגום! לדוגמא: באיזה שפה האתר שלי כתוב? אנגלית אמריקאית או אנגלית בריטית? לצורך העניין בארה"ב כדורגל יקרא soccer, לעומת זאת, באנגליה יגידו football. הגולש המקומי ישים לב לטעות שכזו בשנייה.
  2. Hreflang – מדובר בתגית שפה שעוזרת לגוגל להבין טוב יותר את שפת האתר. בתיוג לא נכון או חוסר תיוג של השפה באתר אנחנו יכולים לגרום לפספוס של כמות גדולה של גולשים רלוונטיים עבורנו וכפועל יוצא, לפספס גם רווחים פוטנציאליים באתר.
  3. טעות נפוצה ב-SEO – ביצוע הפניית ip של גולש לפי המיקום הגאוגרפי שלו לאתר בשפה המתאימה לו. היום נגיד שלא יהיה נכון לבצע הפניה מהסוג הזה כי אנחנו תמיד נרצה לשים את הגולש ואת רצונותיו במרכז ולאפשר לו לבחור את שפת האתר אותה ירצה לקבל באמצעות פופאפ.

הלכה למעשה – המדריך המלא לקידום אתר בשוק הבינלאומי

  • לפי שמתחילים לקדם את האתר חשוב שנבדוק כמה דברים שיקבעו את הצלחתנו
    • במידה ומדובר באתר שמוכר מוצרים – מהי עלות המוצר בשוק בו נשווק אותו? האם יש לנו יכולת לספק אותו? האם נזדקק לעובדים מקומיים?
    • אם נצליח לעמוד בתחרות המקומית?
    • על מנת לבחון את הצלחתנו – מומלץ להריץ קמפיין PPC לבדיקת השטח והיענות
    • עניין טכני – חשוב מאוד כשמתחילים לקדם אתר בחו"ל, להגדיר באנליטיקס של האתר את ארץ היעד הנכונה (geo).
  • מחקר מילים – בביצוע מחוקר המילים חשוב מאוד שניקח בחשבון את כוונת הגולשים (user intent) שתקבע לנו את סוגי העמודים באתר. כלי חשוב שיסייע לנו הוא ה- search console – לפי ה-impression נוכל לקבל את הנושאים הרלוונטיים לקידום באתר. בנוסף, נבצע בדיקת של all in title על מנת שנוכל לבחון את התחרותיות של הביטויים בארץ היעד.
    טיפ: במצב של שוק תחרותי, נבחר ללכת על אסטרטגיית קידום של ביטויי זנב ארוך.
  • ניתוח העמוד הראשון בגוגל – זו נקודת מפתח חשובה בהתחלה של קידום אתר בינלאומי מאחר ופה נוכל לגלות האם בכלל קיימת היתכנות לקידום האתר או שמא ניתקל בבעיות רגולטוריות. יכול להיות שאנחנו מעוניינים לקדם אתר שבארץ היעד אסור לשווק את המוצר / השירות אותו אנחנו מספקים.
  • מעבר על תכני המתחרים ולנסות להבין – מה גורם למתחרים שלי לקשר? נבדוק את הקישורים הנכנסים לאתרים המתחרים לי בארץ היעד

בניית תכנית עבודה

  • תכנית התוכן
    • תוכן לוקאלי – שוב, יש להתאים את התוכן לארץ היעד ולשמור על תוכן לוקאלי רלוונטי ככל הניתן.
    • במידה ומעוניינים לתרגם אתר מעברית – כיצד נבצע את התרגום? כמובן שבצורה ידני ורצוי על ידי מביני עניין
    • שמירה על שורות קצרות וחלוקה לראשי פרקים – מומלץ מאוד
    • תמונות, סרטונים וגרפים – מומלץ ולא לשכוח לעשות לוקליזציה לתמונות – לא נציג בניין בישראל באתר שמיועד לארה"ב.
    • תגית hreflang!
  • תכנית onsite
    • url – נבצע התאמה של כתובת ה-url על ידי הצגת השפה בכתובת. הדעות לגבי מבנה ה-url חלוקות אך נכון להיות ישנה טענה שאומרת שרצוי sub folders.
    • תפריט שפות – חשוב להציג לגולש את כל שפות האתר באזור בולט בראש האתר – זה משדר עוצמתיות.
    • X default hreflang – מדובר ברשימת html של סיגנל לגוגל של כל השפות המופיעות באתר. ה- x default הוא בעצם הגדרת השפה הדיפולטיבית של האתר
    • שרתים מקומיים או Cdn? תלוי! Cdn הינו שירות שעושה שיקוף של האתר שלי משרתים מקומיים – במידה והאתר מכיל יותר משתי שפות נבחר ב-Cdn
    • בניית קישורים פנימיים
    • יצירת היררכיה ברורה לניווט נוח באתר
  • תכנית קישורים
    • קישורים חיצוניים – ביצוע קישורים חיצוניים באתר הוא חלק חשוב בקידום האתר בחו"ל וישנן כמה שיטות לבניית תהליך הקישורים החיצוניים
      • איתור קישורים שבורים באמצעות Semrush ומתן הצעה לתיקון הקישור
      • קישורי אאוטריץ'
      • החלפת קישורים
      • תרומה ומעורבות בקהילה
      • קניית קישורים

לסיכום

לסיכום, כשנכנסים לתהליך של קידום אתר לשוק הבינלאומי השמירה על תכנון עבודה נכון, תכנית עבודה מסודרת והקפדה על הנושאים החשובים הם קריטיים. זה יכול לקבוע את הכישלון או ההצלחה המפוארת שיהיה לפרויקט הקידום ולכן – תחקרו היטב, שמרו על השלבים ותגיעו להישגים!