זמן קריאה: < 1 דקות

אחד ממפעילי הפורומים של SearchEngineWatch מדווח כי גוגל התחילו בחודשים האחרונים ניסוי עם מספר מפרסמים בו ניתנה להם אפשרות להשתמש במודעות טקסט ארוכות יותר (עד 200 סימנים – במקום 70 כיום). לאחרונה התחילו אנשי גוגל לפנות אל מפרסמים נוספים כדי להתחיל את שלב 2 של התוכנית. התכנון הוא להתחיל את בדיקות הבטא באמצע אוגוסט, ולהמשיך בהן עד אוקטובר.

בשלב הבטא, יכניס כל מפרסם שתי גרסאות של המודעה שלו – ארוכה וקצרה, וגוגל ימדוד את ההבדלים בקליקים בין שתי המודעות. בנוסף יבדקו אפשרויות שונות לסידור טקסט המודעה על המסך.

במידה וניסוי זה יעלה יפה, ישנה משמעות רבה לנושא למפרסמים בעברית, מאחר ובמודעות בעברית, תופסת כל אות עברית שני מקומות, כך שהמגבלה בפועל על מודעת עברית היא 35 אותיות. המודעות הארוכות יגדילו את המגבלה עד 100 אותיות.