זמן קריאה: 2 דקות

Product Reviews Update

גוגל הודיעו לפני מספר ימים כי הם ביצעו עדכון במערכת הדירוג שלהם, המעניק משקל רב יותר לביקורות מוצרים שנכתבו על ידי מומחים או על ידי חובבים המכירים היטב את התחום. בכך עובר למעשה המשקל מן הביקורות אותן כתבו גולשים רגילים אודות המוצר (תוכן גולשים) אל תוכן מערכתי מעמיק ומנומק. העדכון עושה הבחנה ברורה בין תוכן מעמיק לבין תוכן המוגדר על ידי גוגל כתוכן דל (thin content) הנכתב על ידי גולשים או בעלי אתרים, ללא הכנסת ערך מוסף לביקורת מעבר לפירוט בסיסי אודות המוצר. העדכון זכה לשם הלא מפתיע "Product Reviews Update".

התהליך המומלץ על ידי גוגל לכתיבת ביקורת מנומקת מבוסס על מחקר מעמיק, ביצוע ניסויים ובדיקות במוצר, ולבסוף כתיבה של ביקורת מקורית המבוססת על התוצאות שנאספו, במידת האפשר תוך שימוש במדדים כמותיים ברורים.

בשלב זה העדכון רלוונטי רק לשפה האנגלית, אך ניתן לצפות כי בהמשך יעבור העדכון גם לשאר השפות. אין מדובר בעדכון בסיסי של אלגוריתם החיפוש, אלא בשיפור האלגוריתם הספציפי העוסק בביקורות מוצרים.

כיצד יוצרים ביקורת מוצר איכותית

גוגל מספקים מספר שאלות שכותב הביקורת יכול לשאול את עצמו בכדי להעריך אם התוכן אותו הוא כותב הינו איכותי. ניתן להניח כי שאלות אלו ישאלו גם כאשר יגיעו אל האתר הבודקים האנושיים של גוגל, בכדי שהם ידעו להעריך את איכות הביקורות באתר.

  • מומחיות – האם הביקורת מציגה ידע של מומחה אודות המוצר?
  • שימוש במדיה – האם הביקורת מציגה כיצד נראה מוצר וכיצד עושים בו שימוש? כאן יש רמז ברור להעדפה למדיה מקורית כגון תוכן וידאו או סדרת תמונות.
  • מדדים כמותיים – האם נעשה שימוש במדדים כמותיים (ציונים) להצגת תוצאות הבדיקות השונות? מדדים אלו נועדו לאפשר השוואה ברורה בין מוצרים שונים.
  • בידול – האם הביקורת מציגה את ההבדלים בין המוצר לבין המתחרים שלו?
  • אלטרנטיבות – האם הביקורת מציגה אפשרויות נוספות למוצרים אותם כדאי לגולש לבחון? כאן בוודאי יש יתרון למומחה ביחס ליצרן של המוצר.
  • פירוט – האם הביקורת מפרטת את יתרונות וחסרונות המוצר בהתאם לבדיקות שבוצעו?
  • היסטוריה – האם הביקורת מציגה את התהליך אותו עבר המוצר לאורך תקופת קיומו לשיפור ביצועיו ולטיפול בבעיות שהתגלו בו?
  • סיוע בקבלת החלטה – האם הביקורת מזהה את הנקודות אותן יש לבחון בעת קבלת החלטה אודות המוצר, והאם היא נותנת נתונים לגבי התאמת המוצר לנקודות אלו?

כמובן שאלו רק כמה שאלות לדוגמא, וניתן לחשוב על שאלות רבות נוספות, אך שאלות אלה בהחלט יכולות לסייע לכותבי הביקורות בבחינת איכות הביקורת אותה כתבו.