זמן קריאה: 5 דקות

ביום ראשון, ה-24 ביולי, התקיים מפגש עם נציגי גוגל במסגרת סדרת המפגשים לחיזוק הקשר עם סוכנויות וחברות קידום אתרים בארץ. אור וירון מגוגל הציגו במהלך המפגש ארבעה חידושים עיקריים.

קידום אפליקציות במובייל

קצת מספרים: בעולם מופעלים מדיי יום 300 אלף מכשירי אייפון, 550 אלף מכשירי אנדרואיד ומתבצעות הורדות של מיליארדי אפליקציות. בדיוק בשל מספרים אלו, הסיכוי שגולש ימצא את האפליקציה של הלקוח שלך, באופן אורגני, הוא קטן מאוד. בערך כמו הסיכוי שסרטון שתעלו ליו טיוב יהפוך לויראלי ויזכה במיליוני צפיות.

3 שיטות לקידום אפליקציות

1. Search ads

2. Text display

3. App display ads

עד לאחרונה, האפליקציות היו בתצורה של מודעה רגילה עם עמוד נחיתה, שהוביל להורדת האפליקציה. בהמשך ניתנה האפשרות להזין קישור הכולל friendly url.

בשבועות האחרונים גוגל הוסיפו אפשרות להזנת כתובת יעד שמהווה קישור להורדה הישירה. הקישור המוצג ישונה אוטומטית, בהתאם למכשיר, ויוצג כ- "הורד מ iTunes" או מ- market.

בנוסף, תוכלו לראות שליד המודעה יוצג האייקון של האפליקציה. הגורם המרכזי לשינויים נובע מהרצון להעלות את ה-CTR של המודעה. התחזית היא שאם כמות ההורדות תעלה, הרי שגם בעלי האפליקציות יעזרו בפלטפורמת החיפוש במובייל כדי לקדם הורדות.

שלבים בבניית קמפיין חיפוש אפליקציות

  • הכנת מודעה ייעודית להורדת האפליקציה.
  • יצירת קבוצת os.
  • הקישור להורדה יופיע כ: itunes.apple.com/MYAPP או כ market.android.com/MYAPP.
  • המודעות יציגו אוטומטית את האייקון של האפליקציה.

מערכת האדוורדס תדע להציג את המודעות בהתאם למכשיר של הגולש.

Promoted video on Google.com

בשנתיים האחרונות, גוגל עובדים על שיפור מנוע החיפוש, שכן במקרים מסוימים, התוצאה שהגולש יצפה לקבל היא לאו דווקא עמוד אינטרנט עם תכנים לקריאה. כך למשל, אם נחפש היום מידע אודות איימי ויינהאוס, נצפה לקרוא ידיעות עדכניות אודות מותה ואכן נקבל.

מאחר והגולש מעוניין להיחשף לתכנים אחרים, החליטו בגוגל שגם מודעות האדוורדס צריכות להיות מעבר למודעות טקסטואליות בלבד. כמו במקרה של חיפוש מוצר למשל. בדיוק בשל כך גוגל השיקה גרסת בטא לקידום סרטוני וידאו, המתאפשרת כרגע רק בgoogle.com בארה"ב. מודעה שכזו תבלוט יותר ותוכל ליצור מחויבות של הגולש למוצר או לשירות.

בכנס הציגו לפנינו מספר דוגמאות (לצערי אין צילומי מסך), אחת מהן הייתה של חברת BRAUN. החברה בחרה לקדם מכשיר להסרת שיער באמצעות סרטון וידאו שהוביל לעמוד שלהם. העמוד הוא אמנם רשמי, אבל לא מחזק את המחויבות של הלקוח למוצר. דוגמא לעמוד ממותג יותר ניתן לראות בקליניק, שיש בו קישורים לאתר, חלוקה למדינות, לקטגוריות מוצרים ועוד. עמוד כזה יכול לשפר את ה ROI מאחר והוא מקדם את הגולש בתהליך הקנייה.

לפי משפך הקנייה הקלאסי, הגולש עובר מספר שלבים המתחילים במודעות למוצר או לשירות, דרך שיקול קנייה ועד לרכישה. מומלץ להפנות את הגולש בשלב השיקולים ובשלב הרכישה לאתר המסחרי, כדי שיבצע בו את הפעולה הרצויה: ליד, מכירה וכיו"ב.

אם הדבר הבא שאתם רוצים לעשות הוא להתנסות בקמפיין שכזה, כדאי שתדעו שבשלב זה העלאת הקמפיינים מתבצעת על ידי גוגל ישירות (במנוע Google.com לקהל יעד בארה"ב כמובן).

TOP VS SIDE

שאלתם את עצמכם פעם היכן מוצגות מודעות בדירוג ממוצע 1-3? אם התשובה היא כן, מסתבר שאתם לא לבד. עד לאחרונה, היה קשה לעקוב אחר המיקומים בתוצאות החיפוש הראשונות ולדעת האם המודעה עולה למעלה או בצד. יש הבדל משמעותי בין המיקומים האלו, שכן מודעת פרימיום תקבל תנועה משמעותית יותר וכן אחוז ה- CTR שלה יעלה. שני כלים, טובים אך חסרים, אפשרו לנו לדעת היכן המודעה הוצגה:

1. סימולטור הצעות מחיר

יציג מספר הופעות והופעות עליונות משוערות ביחס לעלות קליק שנזין. יש מקרים בהם ההבדל בין מדרגה אחת לאחרת הוא בעיקר בכמות ההופעות העליונות.

2. תיוג בגוגל אנליטיקס

באמצעות ביצוע תיוג, שיציג לנו גם מדד לאחוז נטישה, ובדרך זו לדעת היכן הפקנו יותר.

לפני מספר שבועות, Hal Varian פרסם מאמר המסביר כיצד לקבל תמונה טובה יותר אודות הקשר בין מיקום המודעה לאחוז ההקלקה שלה. בכל קמפיין, מודעה או מילת מפתח תוכלו לעשות סגמנטציה ולראות כמה גולשים נכנסו במיקום העליון ואיך הייתה ההתנהגות שלהם בקמפיין.

AUTOMATED RULS

באמצעות הכלי נוכל לעשות אופטימיזציה לתהליכים שעד היום עשינו באופן ידני בחשבון וכך לחסוך זמן עבודה רב. הקונספט הוא קודם לחשוב איך עובדים על החשבון, ולאחר מכם לתרגם את התובנות לתהליכים אוטומטיים.

הכלי מאפשר הורדה והעלאה של בידים, העלאת מודעות מסוימות לפי שעות וימים, שינויים בתקציב בהתאם ליחס המרה וסטטוסים בהתאם לחוקים שאנו קובעים למדדים השונים. ברבעון הקרוב הכלי ישודרג ויתווספו אליו הדברים הבאים:

1. הכלי יתאפשר גם ברמת MCC .

2. Custom rules – מי שהשתמש בכלי, ראה שיש הגדרות ברירת מחדל לפעולות שונות. החוקים היו קבועים ואפשר היה לשנות אותם מעט. בעתיד תפתח האפשרות לעשות חוקים על פי כל מדד שקיים בחשבון.

3. Hourly reports – אם היינו רוצים להריץ חוק מסוים מספר פעמים ביום, היינו צריכים להגדיר אותו בכל פעם מחדש. בקרוב נצטרך להגדיר חוק שירוץ לפי שעות רק פעם אחת.

4. הגבלה על כמות החוקים- המגבלה שקיימת היום, עד 10 חוקים, תבוטל.

מקרים בהם נשתמש בחוקים אוטומטיים

בחיפוש אחר common ways to use automated rules נגיע לעוד מאמר מוצלח מבית גוגל שמציג הסברים והצעות מתי להשתמש בחוקים וכיצד ליצור אותם.

חשוב לי להעלות שני דגשים לכלים האוטומטיים: הראשון, שימו לב שהחוקים יפעלו לטווחי זמן שיתנו אינפורמציה מספיק רחבה להסקת מסקנות. השני, לעבור תמיד על הלוגים! פעולה חשובה שבה תוכלו לוודא שאתם לא מפספסים משהו או שלא יצרתם חוק שלא פועל כמו שרציתם.

בעתיד הכלי יפעל גם לפרסום ברשת המדיה. התחזית הוורודה היא שנוכל לחסום אתרים ספציפיים לפי כללים שנגדיר, כמו למשל אתרים שהביאו קליקים ולא המירו. מתי זה צפוי להיכנס? לא ידוע.