זמן קריאה: 5 דקות

ביום חמישי ה-30 ביוני התקיים מפגש עם נציגי גוגל במסגרת סדרת המפגשים/הרצאות לחיזוק הקשר עם agencies וחברות קידום אתרים בארץ. אור וירון מגוגל הציגו במהלך המפגש מספר חידושים מעניינים. החלק הראשון של המפגש התאפיין בהעצמת העולם הסלולארי והטבלטי ואילו החלק השני התמקד בכלים חדשים לאדוורדס ותצורת מודעות חדשה.

Mobile Explosion

בעולם קיימים למעלה מ-5 מיליארד מכשירים סלולארים. הנתון המדהים הוא שקצב הצמיחה המסחרר היה פרק זמן של 15 שנה עד המילארד הראשון,  10 שנים עד המילארד השני, 5 שנים עד המילארד השלישי, למיליארד הרביעי לקח כמעט שנתיים ופרק הזמן שעבר עד למילארד החמישי היה פחות משנה. בהשוואה לקצב צמיחה של טכנולוגיות אחרות (כמו טלוויזיה, כרטיסי אשראי ומחשבים נייחים) בשנת 2008 מספר המכשירים הסלולארים  בעולם היה זהה למספר מכשירי הרדיו הקיימים על פני כדור הארץ.

קצב הצמיחה האסטרונומי לא פיספס את ישראל וגם כאן נרשמה עלייה גדולה בכמות המשתמשים במכשירים סלולאריים והקפיצה הגדול הביותר נרשמה בשנת 2008 עם כניסת האייפון לישראל.  לפי סקר של IDC, עד סוף השנה הנוכחית, 42% אחוז מהישראלים יחזיקו סמארטפון.

5 טרנדים מרכזיים בתחום המובייל

בעזרת מחקרים פנימיים וחיצוניים אנשי גוגל הצליחו לגלות 5 טרנדים מרכזיים בתחום המובייל:

  • פלטפורמה לצריכת מדיה – מעבר לשימוש עבור תקשורת, המכשיר הסלולרי הפך להיות הזמין ביותר עבורינו לצריכת מדיה. נתון מדהים הוא שמדי יום נצפים למעלה מ-200 מיליון סרטים על גבי פלטפורמת המובייל של YouTube.
  • מיידיות (Mobile is immediate) – אין צורך להרחיב, כל אחד מאיתנו מסתובב עם לפחות מכשיר סלולארי אחד איתו בכיס באופן קבוע. הזמינות שלו היא מיידית.
  • מובייל כמדיה משלימה (Mobile complements other media) –  כ- 86% מאיתנו בזמן צפייה בטלווזייה גם משתמשים במובייל לשם גלישה באינטרנט.
  • לוקאליות – (Mobile is Local )- המיקום הינו חלק אינטגרלי מפלטפורמת המובייל,  כשליש מכל החיפושים כיום מכילים גם אלמנט של מיקום.
  • פלטפורמה לקנייה –  החיפוש מתחיל כבר בתוך החנות.

 

השורה התחתונה היא שהכניסה עכשיו לתחום הפרסום במובייל הינה הזדמנות ששווה לנצל, נתח השימוש במכשירים מסוג זה צפוי רק לעלות בשנים הקרובות. היה זה יו"ר גוגל, אריק שמידט אשר תבע את הביטוי  "Augmented Humanity"  שאומר שהסמארטפונים הופכים להיות גרסאות יותר טובות של עצמם והופכים להיות מותאמים יותר ויותר לצרכים שלנו. הסמארטפונים מעניקים לנו יכולת טובה יותר להתעדכן, להתמצא,לערוך קניות,לתקשר, ללמוד והכל בהישג יד זמין מאי פעם.

Tablet Targeting on Adwords

גוגל תחל בימים הקרובים לאפשר למפרסמים לבנות קמפייניים ייעודיים לטאבלטים. בימים הקרובים תיתווסף אפשרות נוספת במסך הניהול שלכם תחת "Network and devices". אם עד עכשיו יכולתם לטרגט את הקמפיין שלכם עבור טאבלט מסוג Ipad בלבד, עם האפשרות החדשה תוכלו לטרגט את הקמפיין שלכם עבור כל סוגי הטאבלטים הקיימים. יותר מזה, תוכלו לבחור בצורה מדויקת באלו טאבלטים ומערכות הפעלה ספציפיים תרצו שהקמפיין שלכם יופיע.

Adwords for tablet

Relative CTR

גוגל מציגה חידוש נוסף ביכולת מדידת היעילות עבור מסע הפרסום שלך ברשת התוכן. עד עכשיו, כשרצית למדוד את ביצועי המודעות שלך היית מסתכל על יחס ההקלקה שלהם (CTR), כעת, בעזרת הכלי החדש של גוגל, תוכל להשוות את ה-CTR של המודעות שלך ביחס למודעות אחרות באותו עמוד.

Relative CTR

מדוע CTR יחסי משנה?

לדוגמא, אם למודעות המוצגות שלך יש CTR של 0.04% בעוד שלמודעות אחרות באותו עמוד יש CTR של 0.02% אם כן ה-CTR היחסי שלך הוא (0.04)/(0.02) = 2x

0.04% אולי נראה נתון נמוך, אבל לדעת שזה נתון גבוה פי 2 מאשר מאשר ה-CTR של המודעות המתחרות מאפשר לך להסיק כי המודעות שלך אכן עובדות ומפיקות יחס הקלקה גבוה יותר משאר המודעות הנמצאות באותו עמוד. זה אומר שנוסח המודעות והיצירתיות שלהן מתאים לנושא האתר בו הן מוצגות והגולשים אכן מגיבים עליהן.

לחלופין, אם ה-CTR היחסי שלך הוא 0.5x, זה אומר שהמודעות שלך מקבלות רק חצי מההקלקות שהמודעות של המתחרים שלך מקבלים. נתון זה עלול להצביע כי המודעות שלך לא מעוררות הקלקות מצד הגולשים שאתה מנסה להשיג ומומלץ לך לשקול לשנות את הנוסח השיווקי שלהן.

AdWords Campaign Experiments

תהיתם פעם כיצד הקמפיין שלכם היה מתנהג אם הייתם משנים את הבידים, מילות המפתח או ניסוחי המודעות?

בעבר, הדרך הנפוצה ביותר למדוד כיצד שינויים בקמפיין שלך השפיעו על הביצועים הייתה למדוד את ביצועי הקמפיין לפני ואחרי שהטמעת את השינוי. הבעיה נובעת כאשר נתונים אלה יכולים לעיתים להיפגע בעקבות אירועים מיוחדים החלים בזמן תקופת המבחן כגון חגים, סופי שבוע ועוד.

כעת, בעזרת הכלי החדש AdWords Campaign Experiments שנקרא בקיצור ACE, ניתן לבצע ולמדוד שינויים בקמפיינים בסביבה מבוקרת תוך מדידה מדוייקת של השפעתם.

ACE מאפשר לך לבחון ולמדוד שינויים בזמן אמת על ידי ביצוע ניסיונות בקמפיין שלך לצד מסע הפרסום הנוכחי שלך. על ידי ביצוע זה סוג של ספליט טסט בו זמנית, תוכל לדעת במדוייק אם קמפיין החיפוש או התוכן שלך מניב תוצאות טובות יותר אשר מובהקות סטטיסטית.

Embedded Site Links

Sitelinks מאפשרים לקשר  לעמודי נחיתה נוספים מלבד עמוד הנחיתה המרכזי. כעת גוגל מציגים שיפור לפורמט ה- Sitelinks המאפשר להוסיף לינקים ייעודיים בתוך המודעה עצמה:

AdWords Embedded sitelinks

מערכת Adwords תתעדף באופן אוטומטי באיזה פורמט להציג את המודעות אך יש לשמור על מספר כללים אם תרצו לפתוח את האפשרות להצגת הפורמט החדש:

  • המונחים צריכים להופיע בטקסט המודעה עצמה
  • ליצור כללים אוטומטיים שהמודעה תופיע במיקומים 1-3
  • למקם את מונחי ה-Sitelinks בשורת התיאור השניה (ושיהיו קצרים, אחרת המודעה תופיע כתצורת 2 שורות)

 

כדי להציג את קישורי Embedded Sitelinks בקמפיין שלכם, עליכם לוודא כי פונקציית "תוספים למודעות" מופעלת במסע הפרסום שלכם.  כמו כן, המודעה שלכם חייבת להופיע מעל תוצאות החיפוש, וחלק מטקסט המודעה שלכם חייב להכיל בצורה מדויקת אחד או יותר מה- Sitelinks שהגדרת. בנוסף, Embedded Sitelinks יוצגו רק עבור מודעות שאינן עומדות באחד או  יותר מהדרישות עבור Sitelinks של אחת או שתי שורות.

למידע נוסף על הטמעת Sitelinks בקמפיין שלכם.