זמן קריאה: 2 דקות

גוגל החלו בניסויי שלב ביתא בפונקציה חדשה במערכת גוגל אדוורדס לה הם קוראים ניסויי מסעות פרסום (AdWords Campaign Experiments או בראשי תיבות ACE). בשלב זה הפונקציה החדשה פתוחה רק למפרסמים בארצות הברית, וגם זאת רק לאחר ביצוע הרשמה לניסוי. הכלי החדש יאפשר למפרסמים לבצע ניסויים בחשבון האדוורדס שלהם, ולמדוד בצורה מדוייקת את ההשפעה שלהם על תוצאות מסעות הפרסום השונים בחשבון.

 הכלי החדש מאפשר למפרסם ליצור למעשה שתי גרסאות של מסע הפרסום ולהריץ אותן במקביל, ולבחון את השפעת השינויים על תוצאות מסע הפרסום. בעבר השיטה היחידה של המפרסם לבחון שינויים מסוג זה הייתה לבצע שינוי ולעקוב אחר התוצאות שלו, אך לעיתים התוצאות השתנו בשל גורמים חיצוניים שאינם קשורים למסע הפרסום כלל. בשיטה החדשה ניתן יהיה לקבל תוצאות שניתן יהיה לומר אם הן מובהקות מבחינה סטטיסטית או לא. למעשה תהליך המדידה הופך עם הכלי החדש לתהליך מדעי, בו יש קבוצת ניסוי וקבוצת ביקורת אותן ניתן להשוות בזמן אמיתי.

הכלי החדש יאפשר למפרסם לבצע שינויים בפרמטרים רבים במסע הפרסום, כמו לדוגמה:

  • הוספה או הסרה של מילות מפתח ממסע הפרסום.
  • שינוי הצעת המחיר לקליק למילות מפתח מסויימות או לכל קבוצת המודעות.
  • שינויים בסוג ההתאמה של מילות המפתח (התאמה רחבה, התאמה לביטוי, התאמה מדוייקת, התאמה שלילית).

הכלי החדש מצטרף אל כלי האופטימיזציה של האתרים של גוגל (website optimizer) המאפשר ביצוע ניסויים בדפי הנחיתה של מסע הפרסום בכדי לבחון את התוצאות של שינויים בדפי הנחיתה. מעניין האם שני הכלים הללו יוכלו לעבוד ביחד, כך שנוכל במכה אחת לבצע גם אופטימיזציה של האתר וגם של מסע הפרסום.

סרטון המסביר את הפונקציה החדשה