זמן קריאה: 2 דקות

גוגל הודיעו על עדכון למדיניות תצוגת ה-URL במודעות האדוורדס. העדכון מכוון אל דומיינים המאכסנים תחתם סאב דומיינים רבים (כמו לדוגמא wordpress.com או blogspot.com). עד היום מספיק היה לכתוב בכתובת המוצגת את הדומיין הראשי, ולא לכלול את סאב הדומיין אליו מופנית המודעה. מעתה נדרשים המפרסמים לכתוב את הכתובת המלאה אליה מפנה המודעה (לדוגמא: blogname.blogspot.com ולא blogspot.com).

שאלה שנשארה פתוחה מבחינתי היא האם מעתה ניתן יהיה לפרסם שתי מודעות המפנות אל שני סאב דומיינים שונים תחת אותה מילת מפתח? כלומר, מודעה אחת מפנה אל site1.blogspot.com ומודעה נוספת המפנה אל site2.blogspot.com?

הכללים של גוגל אומרים כיום כך:

Google doesn't permit multiple ads from the same or an affiliated company or person to appear on the same results page.

Google doesn't allow advertisers or affiliates to have any of the following:

  • Ads across multiple accounts for the same or similar businesses
  • Ads across multiple accounts triggered by the same or similar keywords

מכאן נשאלת השאלה האם שני סאב דומיינים שונים על אותו דומיין מוגדרים כשני דומיינים נפרדים? כי אם זה המצב, אז זה פותח פתח ליצירת מספר סאב דומיינים על אותו הדומיין לצורך פרסום ממומן נפרד.

נניח לדוגמא שחברת ביטוח יוצרת 4 סאב דומיינים, אחד לביטוח רכב, אחד לביטוח מקיף, אחד לביטוח חובה ואחד לביטוח צד ג'. האם ארבעתם יוכלו להופיע ביחד? נראה שלפי המדיניות התשובה היא לא, אך האם המערכת האוטומטית של גוגל תדע לזהות זאת?