זמן קריאה: 4 דקות
ב 21 לאפריל 2015 זה קורה! גוגל יקדמו אתרים מותאמים לנייד ואפליקציות NATIVE בתוצאות החיפוש במובייל
על פי הודעה של גוגל בבלוג מנהלי אתרים שלה, גוגל יבצעו בתאריך זה או בקירוב אליו, שני עדכונים חשובים המשפיעים ישירות על תוצאות החיפוש במכשירים ניידים. הראשון והחשוב ביניהם – מתן עדיפות לאתרים שעברו התאמה לגלישה במכשירים ניידים והשני – הצגת תוצאות מתוך אפליקציות מובייל הקיימות במכשיר הגולש.

פרמטר דירוג אתרים לפי התאמתם לגלישה בנייד – הכתובת הייתה על הקיר

ב-11 ליוני 2013 גוגל הודיעה בפוסט שפורסם בבלוג מנהלי אתרים שלה, שיהיו שינויים בתוצאות החיפוש בנייד בהתחשב בהתאמה של האתר לגלישה במכשיר נייד, אך השינוי לא הגיע מייד.

ייתכן בגלל שגוגל לא הייתה מוכנה לשינוי, או יותר סביר – שאתרי האינטרנט לא היו מוכנים לשינוי למרות ההודעה, וגוגל ראו זאת. אתרים טובים רבים לא ערכו את ההתאמה או שביצעו אותה לא נכון ויצרו חווית גלישה רעה עבור הגולש. מסיבות אלו ועוד – גוגל ביצעה המון פעולות במטרה לסייע לבעלי אתרים לבצע את ההתאמה בצורה הטובה ביותר.

גוגל העלתה עמודי עזרה רבים עם הסברים לביצוע ההתאמה, הוסיפה פיצ'רים לכלי מנהלי אתרים של גוגל, בנתה מדריך עם כלי בדיקת התאמה ובו כל ההמלצות לשינויים אותם יש לערוך עבור מנהלי אתרים. עבור הגולש, גוגל הוסיפה תווית "מותאם לנייד" לצד התוצאות בעמוד התוצאות ועוד…

גל שקד, כתב פוסט מעולה על הצעדים אותם ביצעה גוגל והציג אותם גם כרמזים עבים לקראת מה שמחכה לנו החל מה 21 לאפריל 2015 – שינוי בדירוג תוצאות החיפוש במובייל.

למה חשוב כל כך לבצע את ההתאמה למובייל?

אם נתחשב בנתוני הגלישה במכשירים הניידים שממשיכים לגדול משנה לשנה על חשבון התנועה ממחשבים נייחים, אנחנו למעשה קרבים לרגע בו אתר שלא יבצע התאמה משמעות הדבר עבורו תהיה איבוד כמות משמעותית של גולשים אל האתר.

זו הפעם הראשונה שגוגל מציינת תאריך מדויק לגבי מועד להפעלת פרמטר דירוג חדש, כמו כן, בפוסט של גוגל צוין שהשינוי יחל בכל השפות בו זמנית, כך שהצפי הוא שגם בישראל נראה את השינוי קורה בזמן זה. למרות זאת, ישנם מקורות הטוענים שייתכן ולא נראה את השינוי באותו יום אלא בהדרגה החל מיום זה.

גם לגבי המשקל אותו יקבל הפרמטר החדש קשה עדיין לנבא, אבל אם נתחשב בכל המאמצים שהושקעו בהכנה – סביר להניח שהוא יהיה משמעותי.

תוצאות חדשות בגוגל – אפליקציות NATIVE

חידוש נוסף שמגיע אלינו באותו זמן עם שיפור התוצאות במובייל מגיע בכיוון האפליקציות NATIVE המותקנות במכשיר הנייד של הגולש, במידה והוא משתמש במכשיר מבוסס אנדרואיד.

App indexing הינה יכולת של מנוע החיפוש של גוגל לעזור לגולש למצוא ולקבל גישה למידע הנמצא בתוך אפליקציות NATIVE המותקנות אצלו בנייד. אפליקציות שיעברו התאמה יוכלו להופיע בתוצאות המומלצות ו/או בעמוד התוצאות של גוגל.

תוצאה של אפליקציה ב google suggest
הופעת אפליקציה בתוצאות מומלצות
תוצאה של אפליקציה בעמוד התוצאות
תוצאה של אפליקציה בעמוד התוצאות

הבשורה הזו מצוינת עבור בעלי אפליקציות שכן היא מאפשרת להם להגביר את החשיפה של האפליקציה ואת השימוש בה. כמו כן, גם הגולשים עצמם נהנים, כיוון שחווית המשתמש באפליקציות NATIVE היא טובה יותר מחוויית הגלישה הסלולארית.

קשה לדעת מה יהיה המשקל שגוגל תיתן לאפליקציות על פני האתרים, אך אם יש סיכוי שהן יקבלו יתרון בעמוד הראשון – רצוי מאד שניקח אותן בחשבון.

עדות נוספת לחשיבותן ניתן לראות בכך שגוגל בדיוק רכשה את הסיומת .app וסביר להניח שיש לזה קשר לרצון שלהם לקדם תוצאות המצביעות אל אפליקציות במכשיר הנייד.

לסיכום, השימוש הגדל במכשירים הסלולאריים לביצוע חיפוש אחר מידע, בנוסף לשינויים שהוצגו כאן, מכריחים את בעלי האתרים להתייחס ברצינות רבה לחוויית הגלישה של קהל היעד באתר האינטרנט שלהם ממכשירים ניידים ולתהחיל לבצע חשיבה מעמיקה על קידום אתרים במובייל. אין זו המלצה יותר – זו חובה, ויש לה דד ליין.

על בעלי אתרים לבצע את ההתאמות לגלישה ולא לשכוח להתאים את מטרות האתר לצרכי הגולש הנייד, שהן לעיתים רבות שונות מצרכי הגולש הנייח.

כמו כן, חדירת האפליקציות לעמודי התוצאות תשפיע על הגדלת התחרות בגוגל על עמוד התוצאות הראשון – במיוחד עבור בעלי האתרים המקדמים אתרי אינטרנט ללא אפליקציה.